  • Data: 2005-11-09 13:58:14
    Temat: Re: Zmiana meldunku
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W najbliższym czasie muszę zmienić meldunek i w zwi?zku z tym mam kilka
    > pytań.
    > 1. Czy pracodawdca powinien powiadomić ZUS i US o zmianie w mojich danych
    > osobowych czy tych zmian muszę dokonać sam, jak sam to czy muszę odwiedzić
    > placówki obecne i przyszłe?

    Ty zawiadamiasz US na formularzu NIP3. Pracodawca aktualizuje ZUS na
    swoim zgloszeniu.

    > 2. Czy muszę wymienić prawo jazdy i dowód rejestracyjny, tzn. wiem że muszę
    > w ci?gu 30 dni , ale chodzi mi o to czy wrazie kontroli drogowej s? w stanie
    > to ustalić i czy co? (ile zł) mi za to grozi?

    Tak, z momentem gdy dane dotrą do policji, to wyjdzie, ze masz dokumenty
    niezgodne z stanem faktycznym.

    Co więcej .... z momentem zmiany dowodu osobistego drugi raz
    aktualizujesz jego numer w US na formularzu NIP3 ;-))) Dlatego warto
    jest zlozyc wniosek o dowod w momencie meldowania sie, poczekac na nowy
    dowód osobisty i tego samego dnia zlozyc NIP3 w US. Wszystko pod
    warunkiem ze dowod dostaniesz w czasie krotszym niz 30 dni.

    > 3. Czy co? poza wyżej wymienionymi, bankami, uczelni?, NFZ-em trzeba/powinno
    > się zawiadomić ??

    Rodzicow ?