  • Data: 2006-10-05 21:54:43
    Temat: Re: Zmarly a podatek dochodowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 5 Oct 2006, CiepliX wrote:

    > Koledze chodziło o podatek o ile dobrze zrozumialem i podwójne
    > opodatkowanie.

    W sumie podatek spadkowy jest podatkiem od "już opodatkowanych
    pieniędzy", więc nic dziwnego. Co ew. wzbudza wątpliwości to
    kolejność nakładania podatków: czy nie powinno być tak że
    *najpierw* nakładany byłby podatek od spadku a dopiero później
    dochodowy - ew. pytanie czy owe jednostki funduszu nie mogłyby
    pozostać własnością spadkobiercy (bez spieniężenia), zaznaczam
    że nie wiem, tylko chodzi o ideę - wykazanie *dlaczego* dwa
    podatki.
    Jeszcze coś: jakie podatki mają być płacone to nie ja uchwalam,
    żebym nie oberwał w zastępstwie Wysokiego Sejmu i jego wyborców!

    pzdr, Gotfryd