  • Data: 2008-06-18 11:21:26
    Temat: Re: Zlapane dzikie zwierze egzotyczne
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ls" <t...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:g3amdn$iia$1@news.onet.pl...

    > 1. miec nielegalnie?

    To przestępstwo.

    > 2. zalegalizowac? (czy to jest możliwe bez żadnych papierów)

    Zgłosić do Biura Rzeczy Znalezionych. Pozostawią Ci w dozorze, jeśli
    wyrazisz zgodę. Właściciel się nie znajdzie, to zostanie dla Ciebie.
    Poszukaj po tym haśle szczegółów w Google, a jak nie znajdziesz, to wróć
    tu. Po prostu nie mam akurat czasu na rozpisywanie się.

    Potem zgłosić bez papierów z zaświadczeniem z Biura Rzeczy Znalezionych.
    Zostanie zaewidencjonowana, tylko bez prawa dalszego odsprzedania. Możesz
    ją ewentualnie komuś podarować później.

    > 3. oddac do zoo? tylko dlaczego mialbym ją oddawać do zoo? jakim prawem?
    > zoo funkcjonuje na jakichs specjalnych przepisach i może posiadać
    > zwierzeta bez papierów?

    Papuga - jak sam piszesz - nie jest Twoją własnością. Należy ją traktować
    jak rzecz znalezioną. Ponieważ najpewniej właściciel się nie znajdzie, więc
    ostatecznie przypadnie Tobie. Ale jeśli nie będziesz jej chciał, to trafi
    do ZOO.

    > 4. zostawić zwierze na pewną śmierć (z zimna, głodu, spożycie za pomocą
    > paszcz innych drapieżników ;)

    Było by to niehumanitarne, choć zapewne najłatwiejsze dla Ciebie
    rozwiązanie. Co do zasady zwierzęta zjadają zwierzęta na co dzień i nasza
    papuga jakimś wyjątkiem w tej sytuacji by nie była.

    > 5. Co może orzec są w takiej sytuacji?

    Kto? Sąd - przeważnie grzywnę - bo nie wolno łapać wolnożyjących zwierząt
    :-)