    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 26 Jan 2006 21:09:58 +0100
    Sender: Jaroslaw Matejczuk <J...@j...net>
    From: "JarekM" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl>
    Subject: Re: Zimne mieszkanie

    Spoldzielnia oczywiscie nie bedzie usuwac grzyba ktory sie

    > Zapewne gdybyś chciała się szarpać prawnie to i tak zanim nastąpiłby
    > finał wiosna by już była w rozkwicie. Ja bym odpuścił i zamontował mały
    > przenośny piecyk gazowy, taki przykręcany wprost do butli propan-butan
    > (nie taki do gotowanie tylko do ogrzewania) i dogrzewał przynajmniej
    > pokój dziecka. Relatywnie najtańsze rozwiązanie. Można też np. kupić
    > zwykłą małą farelkę elektryczną albo coś w ten deseń. Z droższych
    > rozwiązań pozostaje kaloryfer elektryczny.
    ----------------

    Pomysł to może i dobry z punktu widzenia podniesienia temperatury w
    pomieszczeniach ale katastrofalny z punktu widzenia efektów
    powiedzmy "grzybiarskich".
    spalanie gazu powoduje powstawanie duzych ilości pary wodnej a ta zwiększa
    wilgotnośc,
    przekraczany jest punkt rosy na ścianach zewnętrznych
    i woda płynie po wenętrznych ich powierzchniach.
    Wilgoć i ciepło tylko tego potrzebuje grzyb i pleśń,
    Będzie więc cieplej i "grzybniej".
    Nalezy docieplić ściany od zewnątrz i problem sam sie rozwiąże,
    a jeżeli to niemozliwe to przyzwyczaić sie do
    zimna. Podniesienie temp. wewnątrz przy pomocy
    zwyczajnych kaloryferów czy farelki
    w przybliżeniu da ten sam efekt co
    piecyk gazowy, no może po nieco dłuższym czasie.
    W każdym innym wypadku
    poniesiesz konsekwencje zdrowotne, zwłaszcza dzieciaki.
    widziałem juz wiele takich mieszkań i
    tylko docieplac, reszta to zwodnicze półśrodki
    i oszukiwanie się,

    mądrala