  • Data: 2004-12-27 22:38:30
    Temat: Re: Zgwalcono mi dziecko!!! Pomocy!!!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "matka zgwalconej" <k...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:cqptdk$n08$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > doniesienie na polcję złożyłam wraz z mężem już prawie dwa tygodnie temu a
    > jak dotąd odbyło się jedynie przesłuchanie mojego dziecka
    > i właśnie dzisiaj dostałam postanowienie o przekazaniu sprawy wydziałowi
    > rodzinnemu i nieletnich sądu rejonowego.

    To normalna procedura. Gdyby do zawiadomienia doszło szybciej, to jeszcze by
    policjanci zabezpieczyli odzież twojej córki i bieliznę. W sprawach
    nieletnich postępowanie prowadzi sąd i policja nic nie powinna robić ponad
    czynności niecierpiące zwłoki. Skoro od zdarzenia upłynęło 2 tygodnie, to
    nie ma żadnej czynności niecierpiacej zwłoki.

    > Ani policja ani prokuratura o niczym praktycznie nas nie informowały nie
    > mówiąc już o takich żeczach jak godność czy poszanowanie.

    Jako zawiadamiająca powinnaś dostać pouczenie na piśmie. Na pewno je
    pokwitowałaś w protokole zawiadomienia o przestępstwie (druga strona tak w
    połowie na ciemnym polu, o ile użyto standardowego formularza). Czy
    dostałaś, to już nie wiem, bo różnie z tym bywa. Czasem ludzie nie biorą,
    czasem policjant zapomni. Prokuratura, to za wiele w tej sprawie nie ma do
    rzeczy, skoro sprawca nieletni.

    > Nie dostaliśmy nawet od polcji skierowania na obdukcje lekarską , ani
    żadnej
    > pomocy psychologicznej

    Skierowanie na obdukcję pozostaje w gestii sądu. Policja nawet go nie mogła
    dać. To wymaga wydania postanowienia o powołaniu biegłego sądowego. W
    postępowaniu przeciwko nieletniemu policjant nie może go wydać.

    Co do pomocy psychologa, to już trudno mi się wypowiedzieć. Policja ma
    swoich psychologów i w miarę możliwości udzielają oni pomocy. Ale obowiązku
    takiego nie ma. Widocznie ktoś tam uznał, że w tym wypadku nie jest
    potrzebna taka pomoc albo były inne obiektywne przeszkody. Ale psyholog
    przyjmuje bez skierowania w przychodni i za darmo. Co więc szkodzi na
    przeszkodzie, by skorzystać z jego pomocy bez pośrednictwa Policji?

    > Do tej pory nie zatrzymano i najprawdopodobniej nawet nie przesłuchano
    > sprawcy.

    Rozumiem Twoje wzburzenie, ale przyjmij do wiadomości, ze ten człowiek może
    być niewinny. A w każym razie moze zostać uznany za niewinnego. Z tego co
    piszesz, to jego wina wcale nie jest przesądzona.

    > Wyobraz sobie że niedalej jak kilka dni temu szłam z córką i młodszym
    > synkiem do Babci i zgadnij kogo zobaczyłam na tym spacerze ???!!!!
    > Tak właśnie stał sobie ten skórwysyn na mieście o jakieś kilkadziesiąt
    > metrów od nas i wież mi że z trudem się powstrzymałam żeby za nim nie
    > pobiec...
    > Moja córka na jego widok doznała nie tylko szoku ale także histerii i z
    > trudem ją uspokoiłam nie mówiąc już o swoich nerwach.

    Przykre. Ale kary śmierci ani dożywocia raczej nie dostanie. Tak więc
    niestety Twoja córa będzie narażona na spotkania z nim. Takie ejst życie i
    nic na to nie poradzisz.

    > Więc proszę nie pisz mi o szybkim i sprawiedliwym procesem a już napewno
    > nie o calosci dzialan policji i prokuratury w tym kraju.

    Szybki niekoniecznie musi oznaczać sprawiedliwy. Co więcej sprawiedliwy,
    niekoniecznie musi oznaczać zgodny z Twoimi oczekiwaniami. Zwłaszcza w tak
    delikatnej materii, jaką jest gwałt.