eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZgubiłem paragon...Re: Zgubiłem paragon...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Czarek <...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zgubiłem paragon...
    Date: Tue, 16 Mar 2010 21:49:05 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 43
    Message-ID: <hnoqs4$8qm$1@news.onet.pl>
    References: <hnopr8$59n$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 94.75.112.181
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1268772548 9046 94.75.112.181 (16 Mar 2010 20:49:08 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 16 Mar 2010 20:49:08 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.8.1.23)
    Gecko/20090812 Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.666
    In-Reply-To: <hnopr8$59n$1@news.onet.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 100316-0, 2010-03-16), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:632551
    [ ukryj nagłówki ]

    sundayman wrote:
    > ...i teraz mam problem :)
    > Ale może od początku - kupiłem sobie na Alledrogo niedawno słuchaweczkę
    > bluetooth do telefonu, bo moja mi jakoś nawala...
    (...)
    > No to mi odpisali, że mi oddadzą kasę, żebym tylko im przysłał ORGINAŁ
    > paragonu.
    > No i tu sie zaczyna problem - bo cholerka, nie mogę znaleźć...
    > I tak się zastanawiam, zanim do nich zadzwonię - co można z tym fantem
    > zrobić ?
    > Mam dowód nadania paczki do nich. Ale paragonu za diabła nie mogę znaleźć.

    Poproś ich o podstawę prawną. Jeżeli powiedzą, że wymagają dowodu zakupu
    to odpowiedz, że dowodem zakupu jest aukcja wystawiona w serwisie
    allegro gdzie znajdą dane kupującego - czyli Twoje.

    > No i jeszcze pozostaje kwestia oddzielna - załóżmy, że oni mi oddadzą te
    > pięć dych. Tylko, że dodatkowo to wydałem jeszcze 15 zł na przesyłkę "od
    > nich" i 12 "do nich".
    > I co - mam sobie poprostu powiedzieć, że moja strata - czy coś z tym
    > można zrobić ?

    Jeżeli reklamowałeś z tytułu niezgodności z umową, to:

    Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
    Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002
    art. 8
    2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

    Czyli mają obowiązek zwrócić Ci i koszty przesyłki do Ciebie i koszty
    przesyłki do nich.

    Ja jednak widzę inny problem. Napisałeś o przesyłce, o kserze paragonu,
    ale ja nic nie znalazłem o formalnie złożonej reklamacji która powinna
    zawierać m.in. Twoje żądanie naprawy bądź wymiany. Więc jeśli faktycznie
    tego nie zrobiłeś, to nadrób to jak najszybciej.

    Pozdrawiam

    Czarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1