    From: Czarek <...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zgubiłem paragon...
    Date: Tue, 16 Mar 2010 21:49:05 +0100

    sundayman wrote:
    > ...i teraz mam problem :)
    > Ale może od początku - kupiłem sobie na Alledrogo niedawno słuchaweczkę
    > bluetooth do telefonu, bo moja mi jakoś nawala...
    (...)
    > No to mi odpisali, że mi oddadzą kasę, żebym tylko im przysłał ORGINAŁ
    > paragonu.
    > No i tu sie zaczyna problem - bo cholerka, nie mogę znaleźć...
    > I tak się zastanawiam, zanim do nich zadzwonię - co można z tym fantem
    > zrobić ?
    > Mam dowód nadania paczki do nich. Ale paragonu za diabła nie mogę znaleźć.

    Poproś ich o podstawę prawną. Jeżeli powiedzą, że wymagają dowodu zakupu
    to odpowiedz, że dowodem zakupu jest aukcja wystawiona w serwisie
    allegro gdzie znajdą dane kupującego - czyli Twoje.

    > No i jeszcze pozostaje kwestia oddzielna - załóżmy, że oni mi oddadzą te
    > pięć dych. Tylko, że dodatkowo to wydałem jeszcze 15 zł na przesyłkę "od
    > nich" i 12 "do nich".
    > I co - mam sobie poprostu powiedzieć, że moja strata - czy coś z tym
    > można zrobić ?

    Jeżeli reklamowałeś z tytułu niezgodności z umową, to:

    Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
    Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002
    art. 8
    2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

    Czyli mają obowiązek zwrócić Ci i koszty przesyłki do Ciebie i koszty
    przesyłki do nich.

    Ja jednak widzę inny problem. Napisałeś o przesyłce, o kserze paragonu,
    ale ja nic nie znalazłem o formalnie złożonej reklamacji która powinna
    zawierać m.in. Twoje żądanie naprawy bądź wymiany. Więc jeśli faktycznie
    tego nie zrobiłeś, to nadrób to jak najszybciej.

    Pozdrawiam

    Czarek