  • Data: 2009-08-17 10:39:28
    Temat: Re: Zgubiłem dokument - co robić?
    Od: "zielony666" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Wygląda podobnie, z tym że nie masz obowiązku wyrabiania nowego
    > paszportu. A jak już go będziesz chciał w przyszłości, to za wyrobienie
    > zapłacisz ekstrastawkę.
    >
    > art. 36
    > 1. Osoba, która utraciła dokument paszportowy lub której dokument
    > paszportowy uległ zniszczeniu, jest obowiązana niezwłocznie zawiadomić o
    > tym organ paszportowy.

    Przytoczyłeś, że zgodnie z prawem w razie zaginięcia paszportu mam obowiązek
    niezwłocznego zawiadomienia organu paszportowego. wombi sugeruje, że
    powinienem dokument także zastrzec. Boję się i jednego, i drugiego. Otóż od
    chwili zaginięcia minęło około dwóch miesięcy. Czas ten poświęcałem na
    regularne sprawdzanie mieszkania, w nadziei że dokument gdzieś się po prostu
    zawieruszył. Tak naprawdę dopiero od kilku dni mam niemal stuprocentową
    pewność, że w mieszkaniu mojego dokumentu już nie znajdę. Mam w związku z tym
    pytanie:
    - Czy mogą mi grozić jakieś konsekwencje za tak późne zgłoszenie?

    Pozdrowienia!