    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Zeznania Andrzeja C. - bijącego policjanta z 11.11"
    Date: Mon, 12 Dec 2011 18:53:15 +0100

    Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:jc5clv$29f$1@news.task.gda.pl...

    > wiadomości news:jc56o9$f34$1@inews.gazeta.pl...

    > Na tym zdjęciu widać, jak w czasie Święta Niepodległosci "organa stają na
    > wysokości";- tj. usiłują dzielnie skonfiskować obywatelowi krzyż z
    > różańcem, czyli straszliwe narzędzie przemocy, od którego porządek
    > publiczny zawaliłby się,...
    > http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/warszawa/swieto
    -niepodleglosci-zamieszki,4904757,10711236,fotorepor
    taz-duzy.html

    O ile oglądamy to samo zdjęcie - a zdaje mi się, że tak - to ja tu widzę
    policjanta trzymajacego za prawe ramię mężczyznę z krzyżem i obrazkiem.
    Może to coś na krzyżu jest faktycznie różańcem, bo słabo widać, ale
    załóżmy, że tak. Ja tam na tym zdjęciu widzę, że dzierżyciel krzyża usiłuje
    się oddalić, zaś policjant usiłuje temu zapobiec - co wnoszę po kącie
    nachylenia obydwu mężcyzn. Jak Ty z tego wydedukowałeś, że gościowi chcieli
    ten krzyż zabrać, to nie wiem, chyba, że znowu gdzieś w sieci jest jakiś
    filmik i to wynika z tego kontekstu. Z relacji dziennikarzy wynikało, że
    niektórzy z demonstrantów używali rzeczonych krzyży jako broni białej, ale
    czy ten akurat tak czynił, to nie mam zielonego pojęcia. Zauważ, że cała
    scena odbywa się za plecami kordonu Policji, z czego wnoszę, że raczej
    gdzieś doprowadzano zatrzymanego, który się szarpał, niż mu zabierano
    cokolwiek.