    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zerwanie umowy
    Date: Tue, 23 Dec 2008 08:57:26 +0100

    On Mon, 22 Dec 2008, Robert Tomasik wrote:

    > No nie za bardzo. Pamiętasz przykładowo przejęcie TV WIZJA przez CYFRA+?

    Prawdopodobnie tu zamiast "przejęcie" trzeba *formalnie* użyć określenia
    "połączenie".
    W tym momencie nowy podmiot staje się "następcą prawnym", przejmującym
    WSZYSTKIE prawa i obowiązki poprzednika.
    Mówisz że Energis przestał istnieć wchłonięty przez inną firmę? - a to
    by było co innego ;)

    > WIZJA przestało istnieć po prostu. Kto miałby zatem w tej sytuacji świadczyć
    > dalej usługi?

    Ano, jak widać, jest różnica.
    Podmiot może "zniknąć" w ten sposób, to prawda.
    Ale jeśli podmiot istnieje, to nie moze się tak hop siup uwolnić.

    O ile pamiętam, przy przejmowaniu Inteligo przez PKO BP (od
    Bankgesellschaft Berlin czy jakoś tak), dość długi czas był właśnie
    taki stan - z *prośbą* do użyszkodnika o zgodę na przejęcie
    zobowiązań (trzymałem dość długo bez zgody, w końcu kliknąłem
    akceptację, ale dlatego pamiętam że polski oddział BB "zył" dłuższy
    czas mimo bankrutctwa "matki" :))

    pzdr, Gotfryd