    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zerwanie umowy
    Date: Sat, 20 Dec 2008 10:43:17 +0100

    On Sat, 20 Dec 2008, HAL wrote:

    > Podpisałem umowe na 12 mies. na internet z firmą GTS Energis
    > Miesiąc temu powiadomili mnie że 'przekazali mnie' do firmy-siostry
    > 'Multimo'........... i ostatnio przysłali fakturę juz z tej nowej firmy.

    Ach to przekonanie "dużych" że mogą przekazywać poleceniem
    własne zobowiązania...
    Dla porządku: oczywiście nie mogą wg art.519 KC:
    _117.html
    +++
    § 2. Przejęcie długu może nastšpić:

    1) przez umowę między wierzycielem a osobš trzeciš za zgodš dłużnika [...]
    2) przez umowę między dłużnikiem a osobš trzeciš za zgodš wierzyciela
    [...]
    ---

    > Ja żadnego aneksu do umowy nie podpisałem i dla mnie 'nowa' firma nie
    > istnieje ..........czy oznacza to że umowa sama rozwiązała się z winy GTS
    > Energis ?

    Z jakiej paki?
    GTS Energis ma wywiązywać się z umowy i basta :)
    Jest w umowie jakiś zapis w stylu "wystawienie nieprawidłowej lub
    błędnej faktury lub nie sprzeciwienie się wystawieniu f-ry za
    usługę przez podmiot trzeci uprawnia do rozwiązania umowy"?
    Wątpię.

    Natomiast, aby jasność była:
    - im *wolno* (o ile umowa nie zabrania) powierzyć podwykonawstwo
    "osobie trzeciej" (tej firmie powiązanej)
    - nie wolno im "przekazać odpowiedzialności"

    IMVHO można od nich zażądać faktury i w ten sposób skonwertować problem
    na problem "sprzedawca odmawia wydania faktury" :P

    wKF: również z p. widzenia ustawy o VAT przedmiotem opodatkowania
    jest "świadczenie", *dowolne* świadczenie, również tylko przelanie
    świadczenia - fakt że "to tamci de facto wykonywali" w niczym nie
    przeszkadza wystawieniu f-ry przez zobowiazanego.

    pzdr, Gotfryd