  • Data: 2005-04-30 21:45:21
    Temat: Re: Zdjecie pojazdu (tablic rejestracyjnych)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:d50mv6$rt0$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > No i pozywa teraz autora zdjecia lub serwic ktory zdjecie opublikowal
    do
    > sadu z powodztwa cywilnego. I co teraz?

    Moim zdaniem nic. Równie dobrze rzeczony Iniemamocny może się załapać w
    nieodpowiednim dla siebie miejscu na transmitującą skrzyżowanie
    telewizję (też będzie numer widać), albo zgoła sąsiadkę-plotkarę.
    Iniemamocny mógł by podnosić zarzut, gdybyśmy zrobili fotomontaż i
    umieścili jego samochód załóżmy pod salonem masarzu podczas, gdy nigdy
    tam nie parkował. Ale nie może skutecznie protestować przeciwko
    wykonaniu w miejscu publicznym fotki jego samochodu i rozpowszechnianiem
    tego zdjęcia. Prawo autorskie chroni jedynie wizerunek osoby. Inne
    przepisy odnośne do głowy mi nie przychodzą.