  • Data: 2008-04-03 10:52:11
    Temat: Re: Zdjęcia oficerów SKW, czy jest przepis?
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński) szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    > A był? Tzn. miał oficjalnie przyznany dostęp do informacji, że ten
    > oto osobnik jest agentem? (i podpisał stosowne zobowiązanie
    > zachowania tajności?)

    Przecież podobno nawet dziennikarze muszą wziąć na siebie takie
    zobowiązanie.

    [...]

    > Innymi słowy za publikację zdjęcia może odpowiedzieć tylko na takich
    > samych zasadach, jakby to było zdjęcie zwykłego zamiatacza ulic.

    Nie wiem, jak oni się tam nazywają w swojej nomenklaturze (sprzątacz,
    krawiec, zamiatacz), ale pewnie tak.

    [...]

    > Za bezpieczeństwo informacji odpowiadają tylko ci, którzy zostali do
    > tej informacji dopuszczeni/zostali obarczeniu odpowiedzialnością za
    > zachowanie tajności.

    Sugerujesz, że ten, kto wykonał zdjęcie nie został zobowiązany do
    nieujawniania tajemnic państwowych? Jakoś nie chce mi się wierzyć.

    > Jeśli dowiesz się "przy piwie", że ten obok to tajny agent
    > i "zdradzisz" tę tajemnicę, to (oficjalnie) mogą ci naskoczyć.

    Ale nie w przypadku, gdy jesteś na misji wojskowej. Widzisz różnicę?

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl