  • Data: 2009-03-12 13:25:13
    Temat: Re: Zdjęcia na aukcjach
    Od: "Gan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Artykuł który cytujesz przepięknie właśnie definiuje, że owe zdjęcie
    > podchodzi pod prawa autorskie
    > zwłaszcza "każdy przejwaw działalności twórczej o indywidualnym
    > charakterze"
    > fotograf ustawił łóżko, materac i zrobił zdjęcie - indywidualne zdjęcie o
    > danym ustawieniu

    Nie masz pojęcia o czym piszesz. Działalność ma mieć indywidualny
    charakter - jak to się sprawdza? Ano jest to już od dawna ugruntowane w
    doktrynie i judykaturze. Kiedyś mówiło się o tym, że musi być ślad twórcy na
    dziele - np. patrząc na obraz picassa wiemy, że to jego dzieło po kreskach
    itd. Wraz z rozwojem techniki przedefinowano to pojęcie ale teraz jest
    stosowana reguła statystycznej niepowtarzalności. Inaczej mówiąc - na ile
    możliwe jest, że ktoś w przyszłości zrobi dzieło takie same. W przypadku
    zwykłego zdjęcia przedmiotu nie ma więc mowy o żadnym dziele. Tak samo
    krzesło z jabłkiem na nim stojące w galerii w myśl prawa dziełem nie jest i
    może być np kopiowane.
    Pozdrawiam
    G.