  • Data: 2009-05-05 11:06:11
    Temat: Re: Zdjęcia budynków prywatnych i zakaz ich robienia
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    slawek7 napisal:
    > Powiedzcie mi proszę, ponieważ już różne wersje słyszałem.
    > Czy mogę robić zdjęcia budynków prywatnych w mieście i czy ktoś może
    > mi tego zabronić.

    Mozesz robic i nikt nie moze ci tego zabronic. Nie nalezy
    natomiast naruszac prywatnosci typu wiszenia na plocie i
    nachalnego walenia zdjec osob wewnatrz. To juz podpada
    pod ogolne naruszenie tzw. miru domowego.

    > Pracuje jako projektant instalator i zdjęcia potrzebne mi są dla
    > ułatwienia pracy przy projektowaniu sieci, aby na spokojnie można było
    > przyglądnąć się terenowi.

    Sensowne.

    > Zdarzyło mi się jakiś właściciel budynku jednorodzinnego zaczął mi
    > wygrażać, że nie wolno mi tego robić, że wezwie policję.

    Niech wezwie. Zaplaci za nieuzasadnione wezwanie.

    > Czy możecie mi podać jakąś podstawę prawną w razie czego, tzn
    > przyjazdu policji?

    Ty nie musisza podawac zadnej. To ten wlasciciel ma podac
    podstawe prawna swoich zadan. W razie przyjazdu policji,
    gdyby trafil sie niekompetentny patrol zazadaj dokladnie
    tego samego: podania podstawy prawnej zakazu fotografowania
    na terenie publicznym.

    Abstrahujemy oczywiscie od sytuacji typu 'widly w plecach'.
    Z takim argumentem ciezko sie dyskutuje :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek