    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zdalne nauczanie i kamerka.
    Date: Tue, 8 Dec 2020 09:34:35 +0100

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 07.12.2020 o 19:16, J.F. pisze:

    >ISDN to trochę inna para kaloszy, raz że rozdzielczość i ilość klatek
    >była słaba, to miałeś połączenie point to point. Całe 128kbit/s w
    >dupleksie wyłącznie dla siebie. Ale żadna centrala, a bardziej łącza,
    >nie przeżyłby lekcji zdalnych przez ISDN.
    >Jeżeli używałeś ISDN-a jako łącza dial-up, to też tych parametrów nie
    >dało się przeskoczyć i jakość video była nadal ciulowa.

    Nie mowie nie, tym niemniej ruchome obrazki byly, wiec wymog
    spelniony.

    Stara neostrada miala 1Mb/s upstream i 10Mb/s downstream, wiec na
    przyzwoite wideo ze szkoly powinno wystarczyc, i trzy widea troche
    lepsze niz w ISDN do szkoly tez powinno wystarczyc.

    >Tu są wymagania Teams-ów, chyba najbardziej popularna platforma to
    >lekcji on-line w Polsce.
    >https://docs.microsoft.com/en-us/microsoftteams/pre
    pare-network#bandwidth-requirements
    >ISDN już tego z wizją nie ogarnie.

    O co innego mi chodzi - program musi jakos rozpoznac predkosc lacza.
    Jedna z metod - pozwolic uzytkownikowi zadeklarowac.
    Uzytkownik wpisuje np 1Mb/s, program sie ustawia na uzywanie 0.5Mb/s
    ... i nic nie wie, ze w domu jest jeszcze dwoje innych uzytkownikow.

    Z powyzszego wynika, ze 0.5Mb/s powinno wystarczyc na proste wideo ...
    ale dla trojga dzieci, to neostrady zabraknie ...

    >Co nie znaczy, że do prowadzenia lekcji online nie wystarczyło by
    >wideo w jakości 400x300px z 5-10 klatkami na sekundę. Ważne żeby
    >dźwięk nie przycinał.

    Zalezy jaka lekcja - 400x300 moze byc za malo na wzory czy obrazy.

    Z przygotowaną prezentacją - wystarczy klatka co kilka sekund.
    Ale przygotowanie kosztuje.

    >I wszyscy byliby zadowoleni, no ale jak dziś wszystko musi być FullHD
    >czy 4K, to mamy to co mamy. W moim domu kamer nie używają, a Temsy i
    >tak potrafią się wypierdolić, bo cała platforma wydaje się być
    >przeciążona.

    A to swoja droga, ze mamy dobry test internetu ...

    J.