  • Data: 2011-03-11 06:57:58
    Temat: Re: Zbrodnia doskonałÂa?
    Od: Tapatik <t...@b...spamu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik .B:artek. napisał:

    > [Zieeew...] Kazus z początkowych zajęć z prawa karnego.

    Wyobraź sobie, że nie każdy studiował prawo karne.

    > Powiem jakby
    > było w świetle prawa polskiego, bo amerykańskiego czy angielskiego nie
    > znam, ale podejrzewam, że byłoby podobnie: sprawca byłby sądzony w
    > "swoim" kraju. Miejsc na Ziemi, gdzie nie obowiązuje prawo żadnego
    > państwa jest trochę (Antarktyda, wody międzynarodowe), więc taka
    > zbrodnia nie byłaby aż tak doskonała jak się wydaje.

    No to sobie wyobraźmy następującą sytuację: jest sobie wyspa na którą
    nie dotarła cywilizacja i ludzie żyją w strukturze plemiennej.
    Na tej wyspie ląduje Polak (statek mu się rozbija w pobliżu, czy coś
    takiego). Zgodnie ze zwyczajami wyspiarzy bierze ślub z kilkoma kobietami.
    Czy jeśli rozbitek zostanie uratowany, to czy będzie w Polsce odpowiadał
    za bigamię?

    --
    Pozdrawiam,
    Zaciekawiony Tapatik