  • Data: 2007-09-21 08:10:31
    Temat: Re: Zawieszenie działalności gospodarczej - NIEMOZLIWE???
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 20 Sep 2007, Barbara wrote:

> [...]
    > zastrzeżeń - przyjęli, nawet podpowiedzieli, co napisać), nie zgłaszałam
    > tylko w Urzędzie Miejskim. Zamierzałam wznowić działalność za kilka
    > miesięcy, potem wszystko się zmieniło, odwlekało, pojawiły się problemy,
    > potem zaczęłam chorować, trochę to trwało, wciąż miałam nadzieję, że jeszcze
    > mi ta działalność będzie potrzebna, więc nie wyrejestrowałam, potem z kolei
    > znalazłam kontrakt na rok, a teraz znów pojawiła się szansa, że będę mogła
    > zająć się pracą na własny rachunek. Nic nie wiedziałam o zmianie
    > interpretacji przepisów, ale jeśli to prawda, to co powinnam w tej sytuacji

    Zebrać maksimum dowodów, że działalność NIE była prowadzona.
    Tak, to udowadnianie że się nie było wielbłądem.
    Ale ZUS może powołać się na fakt, iż płatnik składek złożył pisemne
    oświadczenie iż prowadzi DG i go nie wycofał (wpis do ewidencji).
    W tym momencie piłeczka jest po stronie płatnika, niech wykaże że
    faktyczny stan był inny.

    > Istnieje duże prawdopodobieństwo, że w ciągu najbliższych miesięcy
    > znów uruchomię działalność gospodarczą

    IMO znaczenie ma to *tylko* o tyle, że może zwiększyć szanse na
    zajrzenie ZUSu do rejestrów z przeszłych lat.
    Z opisów w Internecie wynika, że równie dobrze znajdowali i wzywali
    do płacenia zaległych składek osoby, które w zakresie DG nie robiły
    nic (znaczy nie "wznawiały").

    > pokazały, że wszystko może się zmienić. Czy w tej sytuacji powinnam się
    > liczyć z tym, że ZUS uzna mnie za oszusta, który nie płacił przez kilka lat
    > składek

    To AFAIK nie oszustwo, to zwykłe niepłacenie składek :)

    pzdr, Gotfryd