  • Data: 2007-09-21 22:39:03
    Temat: Re: Zawieszenie działalności gospodarczej - NIEMOZLIWE???
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 21 Sep 2007, Barbara wrote:

    > Działalność rzeczywiście nie była prowadzona, nie bardzo tylko
    > wiem, jak mogłabym to udowodnić (zeznania świadków? z tym
    > nie byłoby problemów, ale czy to jakiś dowód?).

    Między innymi - o ile pamiętam, to był "jakiś dowód" w opisywanych
    w prasie sprawach.

    > zacznę wszystko od nowa. Ciekawe tylko, że już kiedyś, wiele lat po takim
    > zawieszeniu wznowiłam DG składając odpowiednie oświadczenie w US
    > i wnioski w ZUS i nie było problemów...

    Z tego co się działo, można wyciągnąć wniosek iż ZUS *również* wyciągał
    błędne wnioski z przepisów - m.in. z faktu, że "kartowiec" mógł zawiesić
    składanie deklaracji podatkowych domniemał istnienie "zawieszenia DG"
    tak w ogóle. Bo taki rodzaj statusu, który jako 'zawieszenie' był
    prezentowany prowadzącym DG (zdaje się również na www ZUSu!) *istniał*!

    Niemniej - ZUS też musi przestrzegać przepisów.
    Błąd ZUSu nie uprawnia nikogo do korzystania z tego błędu!

    > Tyle że nikt o konieczności płacenia składek mnie nie poinformował
    > w ZUS.

    Ustawa nakazuje płatnikowi przyjść do ZUS z papierkiem i pieniedzmi
    w zębach, nie na odwrót :(
    Nie musieli informować. Ba, nawet z faktu ze sami *myśleli* iż
    mozna zawiesić nic nie wynika!
    Niestety dla nas :(

    pzdr, Gotfryd