    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zawiadomienie obajtka
    Date: Mon, 3 Jun 2024 16:48:21 +0200

    On Mon, 3 Jun 2024 16:05:17 +0200, alojzy nieborak wrote:

    > A to chińczycy i nie robole tylko główni nadszyszkownicy mieli
    > organizować budowę dróg. Nie znaleźli PL podwykonawców i temat zdechł.
    > Gdyby polacy zgodzili się na współpracę z chińczykiem, nie mogli by
    > wałów kręcić, zwinąć kasy za robotę i dać nogę do ciepłych krajów.

    A jak głownym wykonawcą jest np niemiecka firma, to można wałki
    kręcic?

> [...]
    > płacono pośrednikom, a gdy ci zniknęli z kasą, GDDKiA musiała zapłacić
    > drugi raz pracownikom:) Ładne ajwaje:)
    > Dla tych z pamięcią chomika słowo o kryształach pełoskich:
    > cyt.
    > Wszakże praktyka, związana chociażby z realizacją autostrad przed
    > turniejem EURO 2012 (wykonawcy nie płacili podwykonawcom za wykonane
    > usług, pomimo że sami zapłatę otrzymali) dowodzi, że pewna regulacja
    > publicznoprawna dotycząca relacji, wykonawca podwykonawca jaka zachodzi
    > w ramach realizacji związanych z wykonywaniem zamówień publicznych, może

    No ale to normalne niestety. Jest główny wykonawca, któwy wygrał
    przetarg, i jest masa podwykonawców, w rozbudowanej hierarchii.
    I pełno miejsca na nierzetelności i przekręty. I nauczeni
    doświadczeniem, te regulacje wprowadziliśmy ... ciekawe, czy jako
    jedyni w EU, czy w EU to norma, ale nam się wydawało niepotrzebne,
    więc nie trafiło początkowo do ustawy.

    O co z tymi Chinczykami chodzi ... faktem jest, ze się wycofali z
    kontraktu (polskim firmom też się zdarzało), a niesprawdzonych plotek
    może nie powtarzajmy.

    > Rydzeusz trąbił o wałach z pół roku, ale kto tam ogląda TV klerykalną:)

    Jak jakies plotki bez uzasadnienia trąbił.

    > Nie wiem. Wcześniej pismak mordy nie darły, kwiki pojawiły się pod
    > koniec 2015 r.

    I co - ktos pismaków napuscił, czy wcześniej blokował?

    > Możliwe. Niby jak to to skontrolować?

    Na gruncie polskiego Kodeksu Pracy to chyba niemożliwe, ale jak oni
    zatrudnieni przez inną firmę ...

    > Część pozostanie przy tym co jest, część poszuka sobie innych rozwiązań.
    > Tak czy siak ogólny trend daje się zauważyć. Mają zapędy do grzebania
    > coraz głębiej. Pruska dyscyplina.

    No cóż, moze i w internecie musi być jakaś
    cenzura/kontrola/odpowiedzialność, bo inaczej mamy anarchię a nie nie
    państwo :-)

    J.