    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zawiadomienie obajtka
    Date: Sat, 1 Jun 2024 15:31:20 +0200
    <v3aivp$q9a$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v3akim$4g8$24$RTomasik@news.chmurka.net> <v3c3md$25m5n$1@dont-email.me>
    <v3cc8h$27091$1@dont-email.me> <v3ccap$772$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <v3ccmg$2702b$1@dont-email.me> <v3cd14$772$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <v3ckit$4g9$12$RTomasik@news.chmurka.net>
    <v3criv$eco$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <v3d4sd$io5$4$RTomasik@news.chmurka.net>
    <v3d68v$tl2$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <v3d6l5$jff$3$RTomasik@news.chmurka.net> <v3f41l$2p626$2@dont-email.me>
    <v3f4oc$2pajq$1@dont-email.me> <v3f6bf$ajh$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <v3f707$2pbqk$3@dont-email.me>

    W dniu 01.06.2024 o 15:17, alojzy nieborak pisze:
    > Racja, orzeczenie tyczyło się zgromadzeń.

    Nawet jednej konkretnej sytuacji. Bo przecież nie możemy wykluczyć, że w
    jakimś innym zgromadzeniu weźmie udział osoba poszukiwana. O ile wiem,
    to cała sprawa wzięła się z tego, że ktoś wydał polecenie
    wylegitymowania osób biorących udział w legalnym zgromadzeniu w celu
    ustalenia tożsamości osób w nim biorących udział.

    Ale to podobna sytuacja, jak odgórny nakaz zakładania kajdanek na ręce
    trzymane z tyłu każdemu zatrzymanemu - co też wytknięto, bo decyzję
    podejmuje policjant dowodzący konwojem. I dokąd policjant pisał, że
    nakłada w celu uniemożliwienia ucieczki, to było to legalne. Ale jak ten
    sam policjant przy tym samym konwoju uzasadni w notatniku nałożenie
    kajdanek wykonaniem zaleceń przełożonych, to będzie to nielegalne.

    Tylko niestety poziom grupy zszedł tak nisko, że z nielicznymi tu
    angażującymi się można takie niuanse rozkminiać. Shrek, czy Kviat będą
    się upierali, że stosowanie kajdanek jest nielegalne, bo sąd (czy RPO)
    wytknął, że nałożenie kajdanek na polecenie przełożonych jest
    nielegalne. Zaraz zaczną "pajacować", że ja namawiam do oszustwa, bo
    twierdze, że kajdanki nałożono w celu uniemożliwienia ucieczki, a
    przecież jest polecenie ich nakładania, a sąd uznał, ze polecenie jest
    nielegalne. Oni tych niuansów w ogóle ne ogarniają.
    --
    (~) Robert Tomasik