    From: "S." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zawalona wiata
    Date: 21 Jan 2006 20:47:03 +0100

    >To, kto i na jakiej zasadzie
    > zaplacil za budowe tych wiat ma tutaj znaczenie drugorzedne. Za
    > zawalenie sie lub oderwanie czesci wiaty, na zasadzie art. 434 kc
    > odpowiada wlasciciel.
    Mysmy placili, i jestesmy wg tego Pana wlascicielami. OK, jestem w stanie to
    przyjac, nasz blad, ale w taji razuie to ten gostek nie powinien rozpoczynac
    rozbierania wiat, bo to nie jest jego wlasnosc! W umowie jako takiej jest tylko
    tyle, ze my placimy za wiate i temu Panu za wynajem. Czyli albo jest
    wlascicielem i odpowiada za stan wiat, albo nie jest - ale nie powinien ich
    wtedy rozbierac!
    W sumie mielismy szczescie i nasz samochod nie zostal uszkodzony i nawet udalo
    sie nam go wyprowadzic, ale wydaje mi sie, ze mimo wszystko ten gostek tez nie
    jest do konca w porzadku, bo dopiero teraz - czyli po fakcie - wywiesil kartke o
    odsniezaniu. Wiec pewnie blad jest rowniez po nasze stronie. Ale faktem jest
    rowniez, ze parkingowi mowili, ze to ONI odsnieza, ONI sie tym zajma!! A gostek
    twierdzi, ze inni odsniezaja, a poszczegolni "wiatobiorcy" nic o tym ne wiedza.
    Wiec - generalnie sciemnia.

    > W opisanej sytuacji, skoro zaistnial problem i wlasciciel parkingu
    > utrzymuje, ze to nie jego sprawa, nalezy wezwac Straz Miejska lub
    > Policje z jej braku.
    Policja byla i stwierdzila, ze jej to nie dotyczy.

    > Zwlaszcza, jak na wiaty nie ma
    > zezwolenia ani nawet planu. Ale to juz jego problem, a nie Wasz. Skoro
    > nie mozna sie z nim dogadac, to wielkiego wyboru Wam nie zostawia.

    Dzieku za odzew, zobaczymy jak to sie dalej potoczy. Wiem, ze nieznajomosc
    przepisow nas nie tlumaczy, ale... wydawalo sie chyba wszystkim, ze skoro na
    jakims terenie stawia jakies wiaty, to ten gostekm bierze za to jakas
    odpowiedzilanosc, w koncu to On ma plany i jakas dokumentacje i po prostu
    odwalil fuszerke.
    Dzieki jeszcze raz za pomoc

    Sylwia