  • Data: 2008-04-04 19:24:21
    Temat: Re: Zatrzymanie siłą przez ochronę + olewka policji
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "fotografffffff" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:ft5ts8$lbc$1@news.dialog.net.pl...

    > Pytanie jest takie: czy policja miała prawo tak potraktować sprawę czy na
    > moje zgłoszenie musieli wysłać patrol (w końcu gościa tam mogli pobić)?

    Każdy ma prawo ująć sprawcę przestępstwa na gorącym uczynku. Ochrona ma
    dodatkowo prawo do użycia środków przymusu bezpośredniego, a więc i siły
    fizycznej. Oczywiście, poniekąd masz rację, ze mogli tam faceta pobić, ale
    przecież gość też może złożyć zawiadomienie w tej sprawie. W twoim opisie
    nie widzę nic, co jednoznacznie świadczyło by o naruszeniu prawa przez
    ochronę. Jedyne, co mnie dziwi, to naleganie na ten paragon. W końcu nikt
    nie ma obowiązku jego zabierania, więc dziwny ten dialog faktycznie. No ale
    jakby do każdej dziwnej rozmowy jeździła Policja, to by radiowozów brakło.

    > Jeśli tak to jakie konkretne paragrafy na policję, żeby zgłosić to w
    > prokuraturze?

    Ale co chcesz zgłaszać? Zakładając, że ochrona ujęła złodzieja, to działali
    w granicach prawa. jeśli zatrzymali niewinną osobę, to ta osoba przecież
    sama będzie mogła złożyć stosowne doniesienie.

    > Druga sprawa: jakie dane mogę podać (bez konsekwencji oczywiście) w
    > opisie tej sytuacji w prasie? Mam tutaj na myśli nazwę sklepu oraz imię i
    > nazwisko pani z dyżurki.

    Wszystkie, które znasz. Tylko co w tym ciekawego dla prasy?