  • Data: 2004-10-08 18:55:53
    Temat: Re: Zatrzymanie osoby z dzieckiem
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Lisek" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:ck6n66$2joo$1@node1.news.atman.pl...

    > Jestem tu gościnnie :) Na codzień przebywam najczęściej na
    > pl.misc.kolej.

    Też tam bywam :-))

    > Wielu Miłośników Kolei podobnie jak ja fotografuje
    > pociągi - a to ostatnio bywa ryzykowne. Problem w tym że ja zwykle
    > chodzę na fotograficzne spacery z rocznym dzieckiem. Jak wyglądałoby
    > moje zatrzymanie? Co z paluszkiem?

    Całą rzecz w tym, że to nie są zatrzymania. Wystarczy, by "zatrzymywany
    oświadczył, że nie ma ochoty nigdzie iść dobrowolnie i albo panowie
    zatrzymają go formalnie, albo prosi o wezwanie, a okaże się, że zatrzymanie.
    wcale nie jest konieczne. A okaże się tam, bo wówczas trzeba wypisać
    protokół zatrzymania osoby i wpisać weń jakąś podstawę, czyli naruszony
    przepis prawa karnego. No a fotografowanie nie jest zakazane.

    W razie jakiegoś "sztukowania" składasz od razu zażalenie do sądu na
    zatrzymanie. Gwarantuję, że takie postępowanie ostudza zapędy. Warunkiem
    udania się tej "sztuczki" jest posiadanie przy sobie dowodu osobistego albo
    innego dokumentu potwierdzającego tożsamość. Wynika to z tego, że jedyną
    podstawą prawno, na którą ewentualnie interweniujący mogli by się w
    zatrzymaniu powołać jest brak możliwości ustalenia tożsamości i imputowanie
    jakiegoś bzdurnego wykroczenia.