  • Data: 2007-11-13 20:02:34
    Temat: Re: Zatarcie wyroku (skazania)
    Od: "Pabl_o" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:fhcad7$p6c$1@news.onet.pl...

    > Wlasnie tak to wyglada.
    > Uwaga - w postepowaniu karnym (czy innym) *swiadka* sad nie pyta nigdy o
    > ty czy byl *karany*. Pyta sie go, czy byl *karany za falszywe zeznania*.
    > Jesli wiec okres ktos byl karany np za paserstwo, czy kradziez impulsow i
    > skazanie jeszcze sie nie zatarlo, na pytanie sadu o karalnosc za falszywe
    > zeznania odpowiada przeczaco. Sadu nie interesuje, czy swiadek byl karany
    > za cos innego - no chyba, ze ktoras ze stron poruszy te kwestie w celu np.
    > oslabienia wiarygodnosci takiego swiadka.
> [...]

    Dzieki za rzeczowa odpowiedz.
    Zastanawia mnie jeszcze jedno, czy poruszanie tematu wczesniejszych wyrokow
    przez prokuratora po zatarciu wyroku jest legalne? Dajmy na to toczaca sie
    sprawa dotyczy zarzutow z tego samego paragrafu co zatarty wyrok. Wiadomo,
    ze nie powinno to wplynac na wyrok toczacej sie sprawy ale sedzia nie
    zwierze i na takiej podstawie moze sobie juz "zdanie" wyrobic o
    oskarzonym...

    Pi_casso