  • Data: 2006-10-03 22:26:33
    Temat: Re: Zaszyfrowany dysk, podanie hasla
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 03-10-2006 o 23:49:52 JFK <s...@g...com> napisał(a):

    > Twoja teza nie jest prawda a wiec i wniosek tez nie.
    > Da sie lamac szyfry nawet jesli nie znasz algorytmu szyfrowania.
    > Najprostszym sposobem jest lamanie oparte na statystyce.
    > ( http://pl.wikipedia.org/wiki/Atak_statystyczny )
    > Ale tym sposobem da sie lamac tlyko najmniej skomplikowane szyfry.

    I jak w wikipedii slusznie zauwazyli: nadaje sie do odtworzenia
    zaszyfrowanego tekstu. W przypadku programu moze okazac sie calkowicie
    bezuzyteczne

    > Sposobow jest multum ale zawsze dochodzi sie do tego samego czyli do
    > _jedynego poprawnego rozwiazania_. Bo tylko posiadanie jednego poprawnego
    > rozwiazania mozna nazwac zlamaniem.
    > A XOR faktycznie jest jedynym znanym wspolczesnie idealnie bezpiecznym
    > szyfrowaniem.

    Idealnie bezpieczny i te multum sposobow dochodzacych do jedynego
    poprawnego rozwiazania ... juz mi sie chyba miesza. Ale tak na zdrowy
    rozum:

    - bierzemy dwa teksty (np. "raz, dwa, trzy" i "zyrafy wchodza do szafy")
    - dopisujemy sobie tekst zaszyfrowany (np. "zaszyfrowane_dane_moje")
    - znajdujemy slowo-klucz, ktore zamieni dana techinka szyfrowania "raz,
    dwa, trzy" na "zaszyfrowane_dane_moje" (np. wyszlo nam "abc")
    - znajdujemy slowo-klucz, ktore zamieni ta sama techinka szyfrowania
    "zyrafy wchodza do szafy" na "zaszyfrowane_dane_moje" (a tu np. wyszlo
    "dgh")

    Mozemy teraz sytuacje odwrocic:
    - mamy tekst "zaszyfrowane_dane_moje" i dekodujemy go haslem "abc"
    - "zaszyfrowane_dane_moje" dekodujemy haslem "dgh"
    - otrzymujemy teksty "raz, dwa, trzy" i "zyrafy wchodza do szafy"
    - ktokolwiek jest w stanie stwierdzic, o ktory z tych dwoch tekstow
    chodzilo pierwotnie nie znajac prawidlowego hasla?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik