  • Data: 2006-10-04 08:24:47
    Temat: Re: Zaszyfrowany dysk, podanie hasla
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 4 Oct 2006, Marcin Debowski wrote:

    > Na potrzeby akademickiej dyskusji to pewnie masz i racje, ale sprowadzajac
    > temat odrobine na ziemie to moze odpowiedz sobie na proste pytanie jak
    > w praktyce wyglada wlamywanie sie chocby do sieci wlan zabezpieczonych
    > wep'em

    Wniosek: sieci wlan zabezpieczone wapem nie spełniają warunku "na dziś
    wystarczająco bezpieczna metoda szyfrowania".

    > i czy kogos naprawde w takich i podobnych przypadkach interesuje
    > jakie jest to jedno rozwiazanie.

    Kiedy zaczęło się od v-dysków, przy których nie jesteś technologicznie
    ograniczony do hardware - o ile oczywiście godzisz się na niekorzystanie
    z hardwareowego wsparcia z powodu szybkości :)
    Tak, ktoś mi odpowiadał że przecież można skorzystać z "wszytych
    w kości" rozwiązań kiedy napomknąłem o wydajności.
    Dobrze że dyskusja rozwinęła się w tę stronę - widać cenę jaką się płaci :)
    Jak masz sieczkę bajtów, to nie wiadomo co w niej atakować.
    Każdy czynnik powodujący że owa "sieczka" jest do czegoś dopasowana,
    daje pole do rozpoczęcia łamania szyfru.

    pzdr, Gotfryd