eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł. › Re: Zasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł.
    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Subject: Re: Zasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł.
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sun, 5 Sep 2010 20:25:07 +0200

    Dnia Sat, 04 Sep 2010 23:49:00 +0200, animka napisał(a):

    > http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/447698,rzad_p
    rzyjal_budzet_na_2011_r_zasilek_pogrzebowy_obciety_d
    o_4_tys_zl.html

    > Tusk szuka oszczędności, ale dla rodzin poległych w katastrofie był
    > bardzo, aż za bardzo szczodry. Na wszystkie pomniki, obchody,
    > opłaty/wypłaty dla księży, pogrzeby, odszkodowania poszła przecież kupa
    > szmalu. Teraz trzeba z biednych emerytów zedrzeć, czyli iść po trupach.
    > Ostatnio gdzieś czytałam, że to co ksiądz weźmie za odprawienie pogrzebu
    > to idzie do jego kieszeni, to jest jego biznes.

    Co ma ksiądz do zasiłku pogrzebowego? - zasiłek ten jest wypłacany rodzinie
    zmarłego po przedłożeniu rachunków za pochówek, tzn udokumentowaniu kosztów
    poniesionych w świeckich firmach, a nie kościelnych. Nie dziwisz się jakoś,
    że one nie chcą chować ludzi za darmo? A ksiądz niby czemu miałby? - to
    jego praca, z której się utrzymuje: poświęca swój czas, siły i energię,
    środki pieniężne (musi się ubrać i zjeść - goły i głodny być na pogrzebie
    nie powinien, bo zgorszy i zasłabnie). Nie ma innej możliwości zarobku,
    sprzątać ani bawić dzieci nie pójdzie. Co masz do księży? - obniżenie
    zasiłku pogrzebowego nie jest aż takie drastyczne ani de facto - ja wydałam
    na pogrzeb ojca 4 lata temu jakieś 4,5 tys zł, na tyle miałam rachunki i
    tyle odzyskałam z ZUS. O co chodzi? Można i taniej, nie musi być zaraz
    wielkiej fiesty z okazji pogrzebu. I poza tym zawsze można pochować bez
    księdza - jeśli jest akurat taki, co za dużo bierze, to nie dać mu zarobić.
    Myślisz, że sam sobie będzie gałąź podcinał?