eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł. › Re: Zasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł.
  • Data: 2010-09-05 19:05:12
    Temat: Re: Zasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:i60om9$p45$1@news.dialog.net.pl...
    >W wiadomości news:i60o52$79j$2@inews.gazeta.pl Robert Tomasik

    > Czyżbyś mniemał, że prawo kanoniczne jakiejś sekty stoi ponad prawem
    > państwa, w którym ta sekta działa?

    Ono reguluje podział pieniędzy wewnątrz zwiazku wyznaniowego (pozostańmy
    przy tym określeniu, skoro Kościół Cię tak razi.

    > To prawo tego państwa na mocy końkordatu zezwala na niepłacenie podatków
    > od darowizn przez instytucjonalnych funkcjonariuszy sekciarzy.

    Zdaje się, ze akurat zwolnienie od podatku było wcześniej, niż Konkordat.
    Nie chce mi się szukać, ale może ktoś będzie mógł potwierdzić lub
    zaprzeczyć.

    > To mi nie nowina.

    > Bardzo to z twojej strony ładnie.
    > Ale tylko podatku tych, którzy zechcą takowy odpis uczynić.

    W znanych mi wypadkach odpis zawsze ejst, tylko jak nie wskażesz zwiazku
    wyznaniowego, to idzie na inne cele po prostu. Coś jak z tym 1% u nas
    obecnie.

    > Co jednak z tacowym, "dobrowolnymi cołaskami" za śluby, chrzciny,
    > pogrzeby, pokropki itp.?

    Kasa fiskalna. No i taca stałą by się nielegalna albo trzebaby to jakoś
    zryczałtować.

    > Co z podatkami od sprzedaży dewocjonaliów, eksploatowania cmentarzy i
    > innych nieruchomości?

    No w takim wypadku trzebaby na normalnych zasadach to prowadzić i już.

    > Dlaczego państwo ma płacić pensje katolskim indoktrynatorom w szkołach?

    No to, to już temat na osobną dyskusje i nie jestem pewien, czy to właściwa
    grupa. Akurat zawsze byłem przeciwnikiem wprowadzaniu religii katolickiej
    do szkoły jako kolejnego przedmiotu nauczania. Rozumiałbym jakiś przepis
    udostępniajacy Kościołowi do nauczania sale lekcyjne, by dzieci nie
    chodziły poza szkołe na jedną godzinę - ze względów bezpieczeństwa.
    Oczywiście dopuszczam możlwiość zatrudnienia księdzy w szkołach, ale
    powinni oni mimo wszystko relizować program nauczania o religiach, a nie o
    tej jedynej przez nich uznawanej za słuszną. Nie wiem, czy byłoby to w
    praktyce do zrealizowania, ale to delikatna kwestia i zawsze nauczyciel
    będzie miał wpływ na treść. Nic na to nie poradzimy, że nauczyciel nauki o
    religiach zawsze będzie w coś wierzył - bo to tylko człowiek.