    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zaraza
    Date: Sat, 22 Apr 2023 10:12:04 +0200
    <u1bp4k$rps$1$Shrek@news.chmurka.net> <u1c2l2$1khu4$1@dont-email.me>
    <wdhek7bkmgbt$.1duq5kvlg6gaz$.dlg@40tude.net>
    <u1kbfp$367d9$1@dont-email.me> <u1l77j$pil$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <u1li57$3f083$1@dont-email.me> <u1mh21$pil$3$Shrek@news.chmurka.net>
    <u1mjrj$3kd59$1@dont-email.me> <u1mkrc$c70$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <u1mrsn$3ljia$1@dont-email.me> <u1mt51$c70$3$Shrek@news.chmurka.net>
    <u1n19a$3mf0s$1@dont-email.me> <u1nrip$c70$5$Shrek@news.chmurka.net>
    <b9N%L.786395$BiG3.310879@fx11.ams1>
    <u1p2bc$rnf$1$Shrek@news.chmurka.net> <u1pgnd$5t4v$1@dont-email.me>
    <u1pjk8$q8f$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <u1pkj1$rnh$11$Shrek@news.chmurka.net>
    <i8%%L.954002$XEv3.804582@fx13.ams1>
    <u1rp2v$ukq$3$Shrek@news.chmurka.net>
    <6Xj0M.1266188$alff.26190@fx07.ams1>
    <u1t4mc$735$7$Shrek@news.chmurka.net> <wqt0M.315484$Mmdc.7028@fx02.ams1>

    > Jakbyśmy rozmawiali o śwince, czy coś by to zmieniło?

    Zmieniłoby to że rozmawialibyśmy o śwince. Być może tam pani jest
    specjalistą od świnki.

    > Nie ma przymusu publikacyjnego ze strony czasopism i pozytywnych
    > recenzji ze strony recenzentów.

    Nie ma przymusu, ale z tego żyją. BTW - jak sprawdzić kto go recenzował?
    > Jakby byli denni, muszą czy nie muszą,
    > nic by w takich czasopismach nie opublikowali.

    Tu się niezgodzę - ten artykuł w zasadzie nic naukowego nie bada,
    wnioski są jak z każdej gazety w tym czasie (trochę się boimy, pfizer
    najlepszy, astra beee, sputnik to ruskie). Zresztą jak już sami napisali
    dane są w zasadzie nic nie warte bo zbiasowane "anonimową ankietą w
    internecie" i wypełnili ją ludzie którzy zostali o niej powiadomieni. W
    sumie jak spojrzeć z boku to jest zły artykuł. Nic nie wnosi, jest
    oparty na kiepskiej jakości danych i jest w zasadzie sondażem i to
    kiepskim. Nawet w odnośnikach odwołują się do CNBOP;) W zasadzie to
    przynosi więcej złego niż dobrego, bo potem taki słaby artykuł na
    gównianych danych jest cytowany w innych i je psuje.

    No sam widzisz - artykuł jaki jest widać, a uwierzytelniony jakby tam
    naprawdę coś wartościowego się znalazło. Tego typu artykuły to takie
    kółeczko wzajemnej adrowacji dla wyrobienia normy publikacji wymaganej
    przez instytucje w której są zatrudnieni. Cytują (i pewnie recenzują)
    się na wzajem i norma wyrobiona;) Oczywiście można twierdzić, że
    przecież skoro został zrecenzowany to stoi za tym cały autorytet nauki,
    ale tak naprawdę poważni gracze nie mają czasu na takie artykuły o
    niczym więc jaka powaga artykułu taka powaga recenzentów.

    > No i co z tego?

    Nic - poza tym, że to nie jest artykuł o szczepionkach a o tym co ludzie
    myślą o szczepionkach (i to w bardzo krótkim okresie). To tak jakby
    zrobić pracę o fizyce kwantowej pytając losowych ludzi o fizykę kwantową;)

    > Weźmy ww. świnkę. Masz takiego klinicznego pediatrę, sądzisz, że nic o
    > tej śwince nie wie, bo nie opublikowała antologii wyświńczenia
    > młodzierzy?

    Nie. Nie sądzę. Piszę tylko o tym, że śródtytuł jest manipulacją.
    Zresztą dokonaną zapewne nie przez panią Ilonę a przez autora artykułu
    do którego link podał kwiatek i podpiera się autorytetem pani Ilony a
    nie autora pana Piotra Wójcika - redaktora takiego naukowego pisma
    jak... Krytyka Polityczna;)

    Ponieważ artykuł jest dziennikarza a nie pani ilony to trzebaby się
    zastanowić co tak naprawdę powiedziała pani Ilona - cudzysłowów nie ma:)

    "Z uwagi na kumulację infekcji, również wirusów RSV, grypy i SARS-CoV-2
    mamy bardzo trudny sezon. Miniony okres świąteczny był najgorszym w
    szpitalach pediatrycznych od kilkunastu lat. Zwykle zwalniamy dzieci do
    domu, a teraz oddziały pediatryczne wprost pękały w szwach - alarmuje dr
    n. med. Ilona Małecka,"

    "- W większości rzeczywiście tak jest, ale fala omikronowa pokazała już
    coś innego. Lekarze widzą, że dzieci doświadczają ciężkiego przebiegu
    choroby, nie są w stanie samodzielnie oddychać i po przechorowaniu muszą
    być na respiratorze domowym. Zdarzają się też przypadki zgonów. Trudno
    więc uznać Covid za chorobę, która ma u dzieci zawsze tylko lekki
    przebieg - mówi dr Ilona Małecka.:

    Tu już mam wątliwosci czy pierwsze zdanie to pani Ilony czy pana Piotra,
    bo to oczywista bzdura - wszelkie dane pokazują że przebieg omicrona
    jest łagodniejszy więc obstawiam że ona powiedziała tylko: "Trudno więc
    uznać Covid za chorobę, która ma u dzieci zawsze tylko lekki przebieg -
    mówi dr Ilona Małecka." co jest prawdą - pewnie da się znaleźć ciężkie
    przypadki - prawo wielkich liczb.

    "Z danych statystycznych wynika, ze wsparcia oddechowego wymagało od 6
    do 18 proc. hospitalizowanych dzieci. Na intensywną terapię trafiali
    najczęściej pacjenci najmłodsi. 3 proc. dzieci chorujących na Covid-19
    zmarło." - to zapewne jest nieprawdą - na pewno ogólnie na IC nie
    trafiają najmłodsi - może najmłodsi z dzieci, co miało by sens. Nie jest
    też zapewne prawdą że 3% dzieci chorych n covid zmarło. Może 3% tych z
    IC co byłoby w sumie bardzo dobrym wynikiem.

    "- Proszę się postawić w sytuacji rodzica takiego dziecka. Żaden zgon
    nie powinien mieć miejsca, zwłaszcza w przypadku choroby, której możemy
    zapobiegać, wykorzystując szczepienia - zwraca uwagę ekspertka w
    dziedzinie pediatrii. Jak dodaje, dzieci doświadczają także long covid."
    Mogła to napisać - żadna nowość - powiedziałbym że truizm.

    "- Można powiedzieć, że nasz program szczepień pozostawia wiele do
    życzenia w sensie odsetka wyszczepionej populacji. W krajach takich jak
    Hiszpania czy Portugalia wyszczepiło się około 90 proc. populacji. U nas
    raptem prawie połowa. W grupie nastolatków ten udział jest większy, ale
    tylko dlatego, że tam te szczepienia pojawiły się wcześniej. Nadal jest
    to jednak tylko połowa. To naprawdę niewiele i świadczy to o tym, że nie
    do końca mamy przekonanie, jak wielką rolę to szczepienie ma w ochronie
    dziecka i tworzeniu się odporności populacyjnej - ocenia dr Ilona
    Małecka." Znów nic kontrowersyjnego.

    "- Połowa z tego to dzieci. Coraz więcej pacjentów pediatrycznych trafia
    na oddziały szpitalne. Musimy pamiętać też o tym, że dzieci są istotnym
    transmiterem infekcji wirusowych w społeczeństwie. Jeśli w danym
    momencie choruje dużo dzieci, to za chwilę będzie też dużo chorych
    dorosłych - podkreśla dr Ilona Małecka."

    Połowa z czego? Co w ty, dziwnego że w sezonie coraz więcej dzieci
    trafia do lekarzy. No i są wektorem - dlatego jak chces ochronić babcię
    to należ ograniczyć z nią kontakty - najlepiej pójść na spacer.

    "- Dzieci do drugiego roku życia porównuje się pod tym względem do
    pacjentów ,,65 plus", którzy mają najczęściej wielochorobowość. W
    przypadku dzieci wystarczy już sam wiek. Nasze oddziały pediatryczne
    były w dużej części zapełnione przez małe dzieci - dodaje pediatra."

    Dzieci do lat dwóch to akurat te co nie uczęszczają do placówek
    oświatowych. Dodatkowo mamy "istotną informację" że oddziały
    perdiatryczne są zajmowane w większości przez dzieci;)

    "- Mamy kłopot z długofalową, rzetelną edukacją na temat szczepień i
    racjonalnym podejściem do nich na co dzień, a nie tylko wtedy, kiedy
    dzieje się coś takiego jak pandemia. Szczepienie rekomenduje się
    natomiast przede wszystkim małym dzieciom, ale i takim z chorobami
    dodatkowymi. Ryzyko hospitalizacji jest zwiększone również u wcześniaków
    - wymienia dr Ilona Małecka." Prawda.

    "- Dziecko szczepione po raz pierwszy przed 9. urodzinami powinno dostać
    w pierwszym sezonie dwie dawki, niezależnie od postaci szczepionki.
    Szczepienie można wykonać już u dziecka, które ukończyło 6. miesiąc
    życia - wyjaśnia pediatra." Prawda.

    Ogólnie zrób sobie tego dwa artykuły - jeden te akapity co zaczynają się
    od "-" to prawdopodobnie napisała pani Ilona i resztę - to napisał pana
    Piotr - to nie bedą te same artykuły. To jest zwykła manipulacja - na
    która kwatek dał się nabrać - zacytował i jeszcze udaje, że skoro
    zacytował to nie ma z tym nic wspólnego:)

    > Ponownie, co z tego, ze mają obowiązek publikacji jak czasopisma nie
    > mają?

    Ale z tego żyją. Jak ktoś chce wydać kasę to znajdzie się ktoś kto ją
    weźmnie:P

    > Zależy co przez to rozumiemy. Jeśli to co sugerował Piotr to może mieć rację.

    Nie wiem co Piotr sugerował, ale Kwiatek cytował alarmistyczny artykuł
    że dzieci przechodzą ciężko i 3% umiera:P

    > To nie jest żaden fakt.

    Oczywiście że nie. To wymysł pana Piotra z krytyki politycznej -
    wybitnego naukowca, który kwiatek podał jako... w sumie nie wiadomo jako
    co, bo teraz twierdzi, że tylko zacytował w sumie nie wiadomo po co.
    Chyba żeby się jakiś naukowiec w dyskusji pojawił.

    Hmmm. Grants paid to _Organization_

    > $$$

    Royalites to kasa?

    > Sam widzisz, że jak rozumiesz powyższe jak rozumiesz to wszystko pod to
    > podpada.

    No bo trochę podpada:P Wiesz, że część strażaków ochotników to
    podpalacze, bo się tym fascynują i tworzą sobie robotę;) (uwaga emotikon)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!