  • Data: 2010-02-28 14:00:48
    Temat: Re: Zapowiedzi przedślubne
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "TomX" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hmdoau$th9$1@news.task.gda.pl...
    > Witam!
    > Jak jest w Waszych kościołach odnośnie wywieszania zapowiedzi
    > przedślubnych: Czy wiszą na tablicy ogłoszeń dokładne adresy domowe
    > osób które za 3 miesiące biorą ślub czy tylko jako adres domowy tylko
    > nazwa ulicy i miejscowość.
    > Wiadomo że oprócz tego jeszcze daty urodzin itp, imiona rodziców.
    > Czy z godne z prawem jest podawanie pełnego adresu domowego w miejscach
    > publicznych? Przeciez to jest raj dla złodziei i firm zajmujących sie
    > organizacja weseł i usługami weselnymi.

    Ja już dawno po ślubie. 20 lat temu nikomu się ochrona danych osobowychy
    nie śniła, ale na zapowiedziach były tylko imiona i nazwiska. I do nie
    przypominam sobie, by na którym kolwiek kościele adresy umieszczano.
    Zapowiedzi są teoretycznie po to, by osoby posiadające wiadomości mogące
    mieć znaczenie dla zawarcia małżeństwa mogły zgłosić uwagi. Co do zasady
    takim osobom adres nie jest potrzebny, bo znają przyszłego małzonka.
    Pozostałym osobom adres też nie jest potrzebny.

    Wydaje mi się, że po prostu trzeba porozmawiać z księdzem, bo to jakieś
    miejscowe głupoty. W ostateczności prośba o interwencję do Kurii Biskupiej.