  • Data: 2011-08-18 10:23:02
    Temat: Re: Zapłata za sąsiadkę z mojego rachunku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 17 Aug 2011, Olgierd wrote:

    > Czyli jest -- owo zdroworozsądkowe -- desuetudo.

    Nie działa, bo były w przeszłości przypadki kiedy to urzędy skarbowe
    znienacka "przypominały" sobie o istnieniu jakiegoś przepisu bądź
    zaczynały go restrykcyjniej stosować, i wtedy ci na których trafiło
    dowiadywali się ze wszelkie domniemania są błędne, bo liczy się
    litera prawa.
    Reszcie się "udało".
    Przykładem wyrok w wyniku którego zmieniono ustawę o podatku
    dochodowym właśnie, który stwierdzał że sprzedaż majątku
    "wykorzystywanego w DG" ewidetnie stanowi przychód z DG
    i że (wg poprzedniej treści ustawy) był to warunek wystarczający
    (bo tak było).
    Pytania co z samochodami od których odliczano koszty na podstawie
    "kilometrówki" nie chciano widzieć :P (a co za różnica, czy
    gość używał "osobistej" betoniarki czy osobistego samochodu,
    skoro PRZEPIS był ten sam?)

    Z takich co bardziej zapadających w pamięć akcji kojarzę tylko
    jeden przypadek, kiedy minister w trybie administracyjnym
    nakazał niestosowanie przepisu pomimo jego "oczywistości"
    (stwierdzonej przez NSA), ale podstawą nie był fakt *niestosowania*
    normy, lecz wydanie dziesiątek (jeśli nie tysięcy) błędnych
    interpretacji (korzystnych dla podatników) - o ile pamiętam
    w uzasadnieniu było o "zaufaniu do administracji".

    Przypadku, kiedy darowano podatki "bo przepisu dotąd nie
    stosowano" nie kojarzę.

    > I dobrze!

    ...tylko tak długo, jak długo jest dobrze.
    Przyznasz, że stan w którym miliony podatników ewidentnie
    łamią literę ustawy normalny nie jest?

    pzdr, Gtofryd