  • Data: 2011-08-17 13:56:41
    Temat: Re: Zapłata za sąsiadkę z mojego rachunku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 16 Aug 2011, Olgierd wrote:

    > Generalnie nie wierzę w te bajki o żelaznym wilku. Owszem, jeśli ktoś
    > zacznie hurtowo robić płatności za inne osoby, może i ryzykuje

    Olgierd, ale to świadczy *wyłącznie* o tym, że skarbówki
    "zdroworozsądkowo" łamią prawo.
    Bo wg przepisu podatek się należy i basta.
    Nie przewidziano *najmniejszego* zwolnienia.
    Dla darowizny przewidziano.
    Dla PCC przewidziano.
    Dla VAT jest limit (wysoki, bardzo wysoki) w którym jest
    "automatycznie zwolniony".
    A w przypadku dochodowego należnego od nieodpłatnych swiadczeń
    nie ma ŻADNEGO dolnego ograniczenia.

    Co do wilka: w jakiej to sprawie było, kiedy "organy" przypomniały
    sobie, że firmowy samochód wojsko ma prawo "wypożyczyć"?
    Czy z faktu, że od tego czasu nikt z tego prawa nie skorzystał
    (a przynajmniej "słychać nie było") wynika, że ono nie obowiązuje?
    No nikt nie stosuje... :> (ale w odróżnieniu od podatku, nie ma
    *formalnego* obowiązku żeby stosować, jest "tylko prawo", zaś
    przy podatku jest jasno określony coroczny obowiązek).

    pzdr, Gotfryd