  • Data: 2011-08-10 15:47:25
    Temat: Re: Zapłata za sąsiadkę z mojego rachunku
    Od: Maruda <m...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-10 13:00, Jacek pisze:
    > Sąsiadka jest starszą osobą i nie bardzo może chodzić po bankach płacić
    > rachunki.
    > Prosiła mnie, żebym zapłacił przez internet jej rachunki (gaz, woda,
    > telefon) z mojego prywatnego konta w banku.
    > Czy takie coś nie spowoduje jakichś kłopotów prawno-podatkowych?
    > Jacek

    Podatkowe - teoretycznie spowoduje. Z praktyki - nie zanotowano przypadku.

    W każdym razie, jak moja mama prosi mnie "podrzuć mi trochę gotówki", a
    ja wypłacam ze swojego konta, po czym przelewam sobie z konta mamy - to
    już nie śpię spokojnie. Gdyby mamy emerytura wpływała na moje konto, jak
    tu już ktoś wspomniał, to byłoby IMHO jeszcze gorzej.

    Jeśli chcesz być bardzo occurant, to załóż jejw jakimś najbliższym banku
    konto "dla gołodupca", czyli bez opłat (patrz stosowny wątek na
    pl.biznes.banki), niech ona Cię upoważni, tylko musi nauczyć się z
    bankomatu korzystać... i już mnożą się problemy. Optymalne rozwiązanie
    zależy od tego, na ile sąsiadka jest kumata/samodzielna/ufna i na ile Ty
    się chcesz w to angażować itd.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.