    From: Olgierd <n...@n...problem>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zapłata za mycie samochodu
    Date: Fri, 29 May 2009 11:51:12 +0000 (UTC)

    Dnia Fri, 29 May 2009 13:32:08 +0200, Roman Rumpel napisał(a):

    > No właśnie - to jak interpretujesz powyższe wyroki. Kradzież jest
    > dokonana przy wykonywaniu obowiązków, czy przy sposobności?

    Ćwiczyłem to osobiście w sprawie, w której szkodę wyrządzono wskutek
    przekroczenia uprawnień przez pracownika. Zdaniem sądu nawet w takim
    przypadku pracodawca jest zwolniony z odpowiedzialności, ponieważ
    przekroczenie uprawnień oznacza, że związek ten uległ rozerwaniu.

    Sądzę, że kradzież jest przy sposobności, podobnie jak inne przestępstwa,
    z wyjątkiem może tych postaci, które są ustawowo powiązane z pracą (np.
    naruszenie tajemnicy zawodowej, telekomunikacyjnej, wypadek spowodowany
    przez kierowcę, itd.)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl