  • Data: 2007-09-30 10:23:45
    Temat: Re: Zapis w testamencie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Sebastian pisze:
    > Moze ktos bedzie mogl mi pomoc czy takie cos jest mozliwe...
    > Babcia w testamencie powolala mojego brata jako spadkobierce. Jej majatek to w
    > zasadzie tylko mieszkanie. Teraz stwierdzila, ze chce zmienic testament,
    > utrzymujac dotychczasowe postanowienie w mocy, ale dodac zapis na inna osobe.
    > Babcia chce aby moj brat wyplacil innej osobie (ktora sie obecnie nia
    > opiekuje) 60-100 tys zl (nie jest jeszcze pewna kwoty).

    Nie prościej zapisać w testamencie tej osobie jakąś część mieszkania?
    Jeżeli brat będzie chciał mieć mieszkanie na własność, to po prostu
    spłaci tego opiekuna, albo sprzedadzą to mieszkanie i podzielą się
    pieniędzmi w ustalonymi przez babcię proporcjach.

    Albo niech babcia powie, że da bratu mieszkanie jeżeli ten teraz zapłaci
    pieniądze opiekunowi - i tak będzie musiał przecież te pieniądze
    zorganizować po śmierci babci.
    Pewnym problemem pozostaje to z jakiego tytułu miałyby być te pieniądze
    przekazane.

    > Czy Babcia nie maja pieniedzy moze zobowiazac brata do przekazania tak duzej
    > kwoty na rzecz kogos innego?

    http://www.rpo.gov.pl/index.php?md=1013&s=1
    "Jakie postanowienia można zawrzeć w testamencie?"

    "Nie powinno się w testamencie zamieszczać postanowienia, które
    ustanawia spadkobiercą pod warunkiem lub z zastrzeżeniem terminu, np.
    ,,Jan będzie moim spadkobiercą, jeśli ożeni się z Haliną". Takie
    postanowienie uznaje się za nienapisane, jeżeli jednak z treści
    testamentu lub z okoliczności wynika, że bez takiego zastrzeżenia
    spadkobierca nie zostałby powołany, powołanie spadkobiercy jest nieważne."

    Podstawy prawnej nie widzę, ale ogólne garść rad jest.