  • Data: 2009-01-19 19:17:13
    Temat: Re: Zamowienie to już sprzedaż?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:gl2ar6$bt1$1@z-news.pwr.wroc.pl...
    > Firma prowadzi sprzedaż artykułów elektronicznych. Zamawia się
    > wypełniając
    > formularz na www, określając czas i miejsce dostawy sczegóły. Natomiast
    > pisemną umowę sprzedaży, gwarancję itp. podpisuje się odbierając towar w
    > salonie. Czy zamówienie jest już oświadczeniem woli w umowie sprzedaży,
    > wiąże jakoś stronę? Jaka to czynność?
    > Czy jeśli dostarczony do salonou towar ma inne parametry niż zamówione
    > klient ma możliwość nie zakupowania go, czy tylko może reklamować z
    > tytułu niezgodności. Zakładając, że regulamin sklepu milczy na ten
> [...]

    Tu już trzeba poznać szczegóły. Jeśli informację w Internecie można
    potraktować jako ofertę, a wypełnienie formularza można potraktować jako
    przyjęcie tej oferty, to w tej chwili dochodzi do zawarcia umowy.
    Późniejsze je sformalizowanie przy odbiorze w mojej ocenie ma drugorzędne
    znaczenie i jedynie potwierdza treść wcześniejszej umowy.

    Z tym, że najczęściej na stronach internetowych pisze, że to nie jest
    oferta. Tym samym to formularz staje się ofertą, którą może przyjąć albo
    odrzucić dostawca. Ale i tu nie za bardzo sobie wyobrażam zawieranie tej
    umowy przy odbiorze, chyba, że kupujący przyjeżdża w ciemno bez
    potwierdzenia ze strony sprzedającego.