    From: "kk" <k...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zamieszkanie do sprawdzenia
    Date: Tue, 7 Nov 2006 09:08:32 +0100

    Proponuję zajrzeć do Kodeksu Cywilnego rozdział II - Miejsce zamieszkania
    Art. 25, który mówi "Miejscem zamieszkania ... jest miejscowość, w której
    osoba ta przebywa z zamiarem stałego pobytu." Pozdrawim.

    Użytkownik <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Witam.
    Po śmierci Ojca zamieszkałam w Jego mieszkaniu i zameldowałam się
    tam, wymeldowując się z własności mojego męża. Wszystko to w celu
    skorzystania z ulgi zwalniającej mnie z płacenia podatku od spadku,
    do czego wszelkie pozostałe wymagania oczywiście spełniam.
    Pani w US nieprzychylnym okiem patrzyła na moje starania, uprzedziła
    mnie także zgryźliwie, żebym się spodziewała kontroli co pewien
    czas. Odpowiedziałam, że "w każdej chwili zapraszam".
    Oczywiście mieszkam, bo mam klucze do wszystkich pomieszczeń,
    założyłam od nowa licznik en. elektrycznej i to już na swoje
    nazwisko, płacę za wywóz śmieci, kanalizację itp.
    Posiadam rzeczy osobiste w tym mieszkaniu, przebywam w nim co prawda
    raczej tylko na noc, bo trzeba go po prostu pilnować, ale i w dzień
    zdarza mi się tam być.
    Co jednak w wypadku, gdy będę na dłuższych zakupach, w szpitalu lub
    na wczasach, lub akurat pojadę np. na kilka dni w odwiedziny do
    rodziny, a sz. kontrola nie zastanie mnie w domu?
    Jak w ogóle mam się bronić przed taka kontrolą, która z góry ma
    złe intencje?
    Czy mogą wejść do mieszkania pod moją nieobecność? - np. z
    policją?
    Dziwne, ale pani w US była jakby osobiście zaangażowana -
    podejrzewam, że jest koleżanką pewnej osoby, zainteresowanej
    rychłą sprzedażą tego mieszkania przez drugiego
    współwłaściciela, przebywającego aktualnie stale za granicą...
    Nie była zadowolona z tego, że zamierzam mieszkać w tym mieszkaniu 5
    lat, no bo się go wtedy nie sprzeda.