  • Data: 2009-07-06 14:40:15
    Temat: Re: Zameldowanie - problem
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:h2t02o$idu$1@news.onet.pl...

    > Jednakże sam sąd zauważył, że zachowanie gminy było bezprawne (w
    > momencie interwencji strony dodatkowo obowiązywała umowa najmu) i
    > niewykluczone, że byłaby podstawa do wszczęcia odrębnego postępowania -
    > np. o włamanie.

    Ale jakoś dziwnym trafem zaniechali procesu. Ciekawe dlaczego? ;-)
    Swoją drogą słów brakuje, jak popieprzone jest prawo w tej materii. Prawo
    chroniące interesy cwaniaków, oszustów i mataczy. Jasne, że zgodnie z
    prawem gmina powinna złożyć wniosek do sądu o eksmisję baby, ale jak znam
    życie, albo w ogóle nie doszłoby do eksmisji albo doszłoby po paru latach i
    masie wydanej kasy podatników. A czekać gmina siłą rzeczy nie mogła, bo
    zgodnie z artykułem "działania te [czyli siłowe odebranie własności] były
    niezbędne z dwóch powodów: po pierwsze, by przygotować pomieszczenia do
    otwarcia 1 września w tym miejscu nowej placówki - przedszkola gminnego, po
    drugie, żeby rozpocząć rekrutację dzieci do przedszkola".
    Myślę, że w ogóle nie byłoby żadnych problemów z łamaniem prawa w takich
    sytuacjach, gdyby sądy nie były tak opieszałe i nieefektywne, jak to ma
    miejsce teraz. I gdyby obowiązek znalezienia lokalu zastępczego nie ciążył
    na właścicielu. Ale dopóki tak jest, to trudno się dziwić, że ludzi ch...j
    strzela i biorą się za odzyskiwanie swojej własności wbrew obowiązującemu
    prawu.