    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 14 Feb 2013 23:40:22 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Zameldowanie na pobyt stały

    On Thu, 14 Feb 2013, cte wrote:

    > Tak naprawdę mieszkam w mieszkaniu. W cudzym, bez umowy najmu.

    Znaczy Ty się nie zgodziłeś tam mieszkać i jesteś siłą
    więziony, czy właściciel się nie zgodził i się włamałeś,
    jak już ktoś pytał?

    Bo nie wiem czy kojarzysz, umowa polega na tym, że dwie strony
    się umawiają i ... już.
    W rzadkich przypadkach umowa nie sporządzona we właściwej formie
    (np. notarialnej lub pisemnej) jest nieważna, ale najem pod to
    ograniczenie nie podpada.
    Już Ty się nie martw, jak np. skarbówka zainteresowałaby się
    podatkiem od najmu (zupełnie osobna sprawa skąd ma "wziąć
    wiedzę") to żadnego papierka nie będzie potrzebowała, z powodu
    jak wyżej (znaczy że ustana umowa też jest ważna).

    > I dziwi mnie łatwość z jaką mogę bez żadnych ograniczeń
    > zmieniać adresy zamieszkania nie meldując się w ogóle

    A łatwość z jaką można przekroczyć np. ograniczenie prędkości
    na mieście Cię nie dziwi? :D

    > działki na której stoi mój (niewykończony, ale mój) dom i na której za pół
    > roku zamieszkam.

    No tu jest problem - zameldowanie powinno odzwierciedlać stan faktyczny,
    więc to co jest "na dziś", a nie to co powinno być za pół roku.

    > PPS A w ogóle to taka polityka: do 31.12.2015 ścigamy za brak meldunku (choć
    > ubolewamy nad brakiem możliwości karania) bo 1.01.2016 świat się kończy i
    > będzie to legalne.

    :D
    Przejrzyj archiwa - niejeden będzie miał problem z biurokracją,
    która dotąd bazowała na danej pt. "adres zameldowania".
    Tak naprawdę, to mamy problem braku "urzędowego adresu do doręczeń".

    pzdr, Gotfryd