    From: "inż. Mamoń" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zaległy i bieżacy urlop na wypowiedzeniu
    Date: Thu, 13 Apr 2006 00:15:46 +0200

    Dzięki za szybką odpowiedź i skorzystam że czuwasz jeszcze (może) przy
    klawiaturce i się upewnię:

    > Masz niepodważalne prawo do urlopu, ale realizujesz je zgodnie z planem
    > urlopów. Równie dobrze możesz dostać ekwiwalent.

    Rozumiem, że bez względu na to czy to jest urlop (zaległy) za rok poprzedni
    czy też rok bieżący - te same zasady - pracodawca może, ale nie musi. Jesli
    nie udzieli - wypłaca ekwiwalent. Plan urlopów w mojej firmie nie istnieje.
    Proszę mnie w tym utwierdzić. Mi akurat zalezy na urlopie. Praca jest po
    prostu nieprzyjemna i im szybciej z nią skończę tym lepiej dla mnie, nie
    wdając sie w nic nie dające w tym przypadku szczegóły.

    > Nie wystarczy, musisz otrzymać skierowanie na urlop.

    Hm. Nikt nigdy nie widział i nie praktykował tego w naszej firmie. Jak
    mądrze tego dokonać/wyegzekwować od pracodawcy? (przypominam -
    najprawdopodobnej prośba o urlop spotka się z brakiem reakcji). Jakiekolwiek
    uzgodnienia "paszczowe" znając praktyki w firmie - są dla mnie
    "niebezpieczne". Po prostu nie mogę im ufać. W podaniu o urlop mogę
    zobligować pracodawcę do jakiegoś terminu ustosunkowania się do tej prośby?
    Formy?

    I jesli mozna: Okres wypowiedzenia powinien być liczony w okresie
    tygodniowym lub miesiecznym (wielokrotności).
    Rozumiem ze wypowiedzenie z okresem dwutygodniowym powinno zacząć biec w
    sobotę (akurat też przypadkowo będzie to tez koniec miesiąca - koniec
    wypowiedzenia). Mam na mysli juz konkretna datę - czyli 15-04. Wypowiedzenie
    2 tyg = koniec pracy 30-04.
    O ile wcześniej mam powiadomic o tym fakcie pracodawcę? Czy wysłanie listu
    poleconego w piatek (pojutrze) i dotarcie listu w sobotę (dzień
    wypowiedzenia) - i z duzym prawdopodobieństwem brakiem kogokolwiek do
    odbioru go w firmie - nie bedzie traktowane jako "nieprawidłowe"
    powiadomienie o wypowiedzeniu? (terminy!Święta!) Może mam go wysłac jutro,
    by dotarł do firmy w piatek, na dzień przed data wypowiedzenia? Jak
    postapić?

    pozdrawiam serdecznie dziekując za poświęcenie chwili tematowi który dla
    mnie jest palący:)

    inż. Mamoń