  • Data: 2005-09-14 09:24:46
    Temat: Re: Zaległy ZUS + komornik
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:dg8etg$qij$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam grupę
    [...]
    > Kilka dni temu, listonosz dostarczył mi nakaz płatności od ZUS za
    > jakieś
    > zaległe składki w czasie, gdy prowadziłem firmę. Składki nie są
    > wielkie, ale z
    > odsetkami po ośmiu należność urosła prawie do 8 tysięcy.
    >
    > Obecnie dla mnie to jest suma astronomiczna, a w nakazie napisane
    > jest, że mam
    > to zapłacić w ciągu tygodnia, albo &#8222;zostanie wszczęte
    > postępowanie egzekucyjne
    > w celu przymusowego ściągnięcia należności&#8221;.
    [...]
    > Pytanie brzmi, czy i jak mogę tego jakoś uniknąć. Proszę mnie
    > zrozumieć:
    > naprawdę nie migam się od płatności, ale po prostu nie mam jak. Moje
    > konto
    > bankowe ma stały debet od kilku lat, a kolejna pożyczka od
    > przyjaciół, to
    > byłoby szaleństwo w tej sytuacji.

    Moze sprobuj doczekac do przedawnienia ? Jesli zawrzesz uklad ratalny
    z ZUS-em, bieg przedawnienia zostanie (chyba) przerwany, i zacznie
    biec od nowa - wtedy juz kaplica. A tak to dwa latka musisz jeszcze
    poczekac i powoli, skladka po skladce bedzie ulegac przedawnieniu. ZUS
    to nie jest zbyt dynamiczna instytucja, przy odrobiie staran i fartu,
    powinno sie udac. Zakladam, ze terminy odwolan od decyzji, z ktora
    jest zwiazany ten nakaz juz Ci minely.

    marekz