eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZakupy przez internet, a zwrot towaru ... › Re: Zakupy przez internet, a zwrot towaru ...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.
    pl!not-for-mail
    From: Adam Klobukowski <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakupy przez internet, a zwrot towaru ...
    Date: Sat, 12 Jan 2008 15:11:31 +0100
    Organization: Dialog Net
    Lines: 32
    Message-ID: <fmahqi$7bl$1@news.dialog.net.pl>
    References: <fmaflk$5jh$1@news.dialog.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: static-87-105-104-21.ssp.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1200147091 7541 87.105.104.21 (12 Jan 2008 14:11:31 GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 12 Jan 2008 14:11:31 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.9 (X11/20071229)
    In-Reply-To: <fmaflk$5jh$1@news.dialog.net.pl>
    X-Enigmail-Version: 0.95.5
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:509909
    [ ukryj nagłówki ]

    Andys pisze:
    > Witam,
    >
    > Opiszę całą sytuację. Zamówiłem komponenty komputerowe w jednym z
    > internetowych sklepów, posiadających swoją siedzibę w moim mieście.
    > Co moim zdaniem ważne, nie poszedłem do siedziby firmy złożyć
    > zamówienia, a zrealizowałem je w sklepie internetowym. Zakupiony towar
    > miał do mnie dojść przesyłką kurierską. Ponieważ po 48 godzinach od
    > złożenia zamówienia (a także jego potwierdzenia) towar cały czas nie
    > został nawet wysłany do mnie, skontaktowałem się ze sklepem i ustaliłem,
    > że szybciej będzie jeśli odbiorę towar w siedzibie firmy w moim mieście.
    > Oczywiście po 72 godzinach w siedzibie firmy znajdowała się tylko część
    > mojego zamówienia.
    > Sklep umieścił w swoim regulaminie punkt:
    > " ...Zwrot towaru do 10 dni obowiązuje jedynie przy sprzedaży
    > wysyłkowej, osoby odbierające towar w salonach osobiście nie mają w myśl
    > przepisów takiego prawa."
    > Moje pytanie do Was, czy jest to zgodne z prawem? Skoro zamówienie
    > złożyłem w sklepie internetowym (sprzedaż zdalna), czy znaczenie ma fakt
    > miejsca odbioru? W końcu to też jest sprzedaż wysyłkowa. Czy Waszym
    > zdaniem mam prawo do zwrotu (tak na prawdę odmowy przyjęcia) zamówionego
    > towaru, czy nie?

    Przepisy tyczą się sposobu zamawiania towaru, nie odbierania. Zamawiałeś
    internetowo - masz ustawowe 10 dni. Jak sklep nie chce uznać -
    postraszyć PIHem, FKą a potem sądem.

    --
    Semper Fidelis

    Adam Klobukowski
    a...@g...com

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1