  • Data: 2008-01-12 13:34:49
    Temat: Zakupy przez internet, a zwrot towaru ...
    Od: Andys <A...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Opiszę całą sytuację. Zamówiłem komponenty komputerowe w jednym z
    internetowych sklepów, posiadających swoją siedzibę w moim mieście.
    Co moim zdaniem ważne, nie poszedłem do siedziby firmy złożyć
    zamówienia, a zrealizowałem je w sklepie internetowym. Zakupiony towar
    miał do mnie dojść przesyłką kurierską. Ponieważ po 48 godzinach od
    złożenia zamówienia (a także jego potwierdzenia) towar cały czas nie
    został nawet wysłany do mnie, skontaktowałem się ze sklepem i ustaliłem,
    że szybciej będzie jeśli odbiorę towar w siedzibie firmy w moim mieście.
    Oczywiście po 72 godzinach w siedzibie firmy znajdowała się tylko część
    mojego zamówienia.
    Sklep umieścił w swoim regulaminie punkt:
    " ...Zwrot towaru do 10 dni obowiązuje jedynie przy sprzedaży
    wysyłkowej, osoby odbierające towar w salonach osobiście nie mają w myśl
    przepisów takiego prawa."
    Moje pytanie do Was, czy jest to zgodne z prawem? Skoro zamówienie
    złożyłem w sklepie internetowym (sprzedaż zdalna), czy znaczenie ma fakt
    miejsca odbioru? W końcu to też jest sprzedaż wysyłkowa. Czy Waszym
    zdaniem mam prawo do zwrotu (tak na prawdę odmowy przyjęcia) zamówionego
    towaru, czy nie?

    Pozdrawiam,
    Andrzej Stamirowski