  • Data: 2008-01-12 22:56:11
    Temat: Re: Zakupy przez internet, a zwrot towaru ...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 12 Jan 2008, Andys wrote:

    > Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale jestem osobą fizyczną, nie podmiotem
    > gospodarczym, ostatecznym klientem zamówienia :-)

    Dla porządku: to nie wystarczy. Ustawowo zakup musi być wykorzystywany
    "dla siebie" (konsumpcyjnie) i nie może być wykorzystywany "w celach
    zawodowych".
    O ile omijanie tego zapisu przy "zakupach nie na firmę" to powszechna
    praktyka, czekam na jakieś (publicznie opisane) starcie między klientem
    a sprzedawcą, w której po zaognieniu sytuacji (bo normalnie to komu
    by się chciało :P)) i wykryciu takiego przypadku sprzedawca zajarzy,
    że niekonsument kupujący nie na firmę "naciąga" go na skorzystanie
    z przepisu, do którego nie ma prawa.
    Przepis na równi z działalnością gospodarczą stanowi, że konsumentem
    jest kupujący "w celu niezwišzanym z działalnoœciš zawodowš lub
    gospodarczš (towar konsumpcyjny)":
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=321

    W myśl takiego zapisu IMO jest oczywistym, że konsumentami nie są:
    - kupujący sobie (jako OF bez DG) fotoaparat lub kamerę, którzy
    za ich pomocą "świadczą" odpłatnie dokumentowanie wesel lub
    innych takich
    - kupujący wiertarki, komputery tudzież inne narzędzia, które następnie
    wykorzystują *celem wykonywania pracy* z własnej umowy o pracę,
    i to niezależnie, czy w myśl umowy z pracodawcą dostają za to
    wynagrodzenie (zwolnione zresztą z podatku, jest extra przepis)
    czy tylko dobrowolnie "biorą sobie robotę do domu" żeby
    dokończyć słubowe pisma.

    pzdr, Gotfryd