  • Data: 2007-03-13 21:17:03
    Temat: Re: Zakupy przez Internet -> odbiór osobisty -> zwrot towaru
    Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 13 Mar 2007 12:16:46 +0100, w...@p...onet.pl napisał(a):

    > IMO jasne, ze tak. (...)

    Mam dla Ciebie miłą zagadkę.

    Poszukuje pewnej bardzo specjalistycznej maszyny. Zapoznałem się w
    internecie ze wstępną ofertą firm produkujących takie maszyny, znam modele,
    ich charakterystykę, wiem mniej-więcej ile kosztują. Ktoś na forum
    internetowym powiedział mi, że być może uzyskam pomoc w Pewnej Firmie.
    Znalazłem przez książkę telefoniczną nr telefonu Pewnej Firmy, dzwonię
    więc:

    - Dzień dobry, chciałbym kupić maszynę do zawracania wody w Wiśle. Czy
    mogliby mi państwo pomóc?
    - Oczywiście, mamy takie coś w naszym sklepie, ul. Kwiatowa 1.
    - Super, w jakiej cenie?
    - 9876 zł
    - OK, proszę zarezerwować jedną sztukę, pojutrze o 12:34 odbiorę to od
    państwa. Moje nazwisko - Kowalski.

    Po czym za 2 dni zabieram dupe w troki i jade do w/w sklepu odebrać maszynę
    do zawracania wody w Wiśle. Sprzedawca daje mi towar, ja daje mu pieniądze.
    Sprawa załatwiona.

    Trzy pytania dla Ciebie:

    1) Czy doszło tu do sprzedaży na odległość?

    2) Czym w sensie prawnym w/w sytuacja różni się od sytuacji, kiedy
    przechodząc obok takiego sklepu po prostu do niego wejdę i kupię maszynę do
    zawracania wody w Wiśle?

    3) Czym w sensie prawnym w/w sytuacja różni się od sytuacji opisanej przez
    autora wątku?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl