-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!ne
wsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.prawo
Subject: Re: Zakup notebooka i problem z nieuczciwym sprzedawcą - prośba o porad
Date: Fri, 21 Sep 2007 19:46:16 +0200
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 91
Message-ID: <fd10b3$bv0$1@nemesis.news.tpi.pl>
References: <fd0gtr$c30$1@atlantis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: 80.54.27.183
X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1190397091 12256 80.54.27.183 (21 Sep 2007 17:51:31 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 21 Sep 2007 17:51:31 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3138
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:487390
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Maciek[NP]" <z...@i...pl> napisał w wiadomości
news:fd0gtr$c30$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam,
>
> Postanowiłem skorzystać z pomocy zacnego grona p.s.p ponieważ dokonałem
> zakupu komputera przenośnego a który to komputer jest niezgodny ze
> specyfikacją producenta o czym nie zostałem poinformowany podczas
> dokonywania zakupu. 19.09.2007 r. kupiłem komputer marki HP Pavilion,
> model dv6137ea. Na stronie internetowej sprzedawcy i producenta była
> podana zgodna ze sobą specyfikacja sprzętowa. Niestety po zainstalowaniu
> systemu operacyjnego okazało się, że parametry tego komputera nie są
> zgodne z ofertą. Ponadto po sprawdzeniu numeru seryjnego i numeru produktu
> na infolinii HP okazało się, że komputer ten nie jest przeznaczony na
> rynek polski i serwis HP nie świadczy gwarancji na warunkach takich jak w
> przypadku gdy komputer pochodzi od polskiego dystrybutora tej marki.
> Sprzedawca wprawdzie dołączył kartę gwarancyjną sklepu ale uprawnia ona
> jedynie do dokonania naprawy w serwisie sprzedawcy a nie w autoryzowanym
> serwisie producenta, z odbiorem i dostawą do domu (tzw. door to door).
> Ponadto nie mam możliwości rozszerzenia takiej gwarancji za dodatkową
> opłatą na kolejne lata tak jak to się ma w przypadku zakupu sprzętu od
> polskiego dystrybutora. O fakcie tym nie zostałem poinformowany w momencie
> dokonywania zakupu i moim zdaniem było to celowe działanie które miało na
> celu wprowadzenie mnie w błąd a tym samym nakłonienie do zakupu
> niepełnowartościowego sprzętu. Kupując komputer na terenie kraju przyjąłem
> założenie, że posiada on również na terenie kraju normalną gwarancję
> producenta dającą możliwość dokonywania naprawy w autoryzowanym serwisie i
> nie spodziewałem się takich kłopotów. Sprzedawca natomiast twierdzi, że
> nie miał obowiązku informowania mnie, że mogę napotkać takie trudności i
> że ja jako kupujący powinienem zapytać się sam i sam przewidzieć wszelkie
> ewentualności. Moim zdaniem było to celowe i świadome wprowadzenie mnie w
> błąd mające na celu pozyskanie klienta i sprzedaż tego przedmiotu.
> Dodatkowo sytuację komplikuje fakt, że komputer ten został odebrany
> osobiście a nie zakupiony wysyłkowo oraz kupiony w celu użycia w
> działalności gospodarczej (faktura VAT) tak więc nie mogę zwrócić go w
> ciągu 10 dni oraz nie podlegam ochronie wynikającej ze sprzedaży
> konsumenckiej. Mam więc bardzo poważny problem ponieważ stałem się
> "szczęśliwym" posiadaczem bubla za prawie 3000 zł. Byłbym wdzięczny
> gdybyście zechcieli udzielić mi porady i nakierować na właściwą drogę w
> jaki sposób mogę odstąpić od takiej umowy i zwrócić zakupiony sprzęt.
>
> Pozdrawiam,
> Maciek
>
> --
> jedyny jedynie słuszny i prawdziwy Nocny Patrol z Lublina
> http://nocnypatrol.org
>
witam!
powiem tak:
doświadczyłem takiej sytuacji, ale kupowałem towar jako konsument i
bezpośrednio w sklepie Philipsa w moim mieście; kupowałem do domu TV;
wybrałem model X, albowiem miał pewną funkcję o której sprzedawca
zapewniał - to była funkcja DIGITAL SCAN; wziąłem za gotówkę uzyskując
jeszcze rabat ok.150zł i pojechałem do chaty; sklep dostarczył towar do domu
o umówionej godzinie; zaznaczam, że sprzedawca klął się na siebie że ta
funkcja jest; poprawia ona znacznie jakość obrazu - odświeża w pionie i
poziomie obraz na tyle często, że oczy nie bolą przy długim oglądaniu;
otwarłem pudło, wyjąłem TV, uruchomiłem, jednym przyciskiem ustawiłem
wszystko; rewelacja!; dorwałem jednak za moment instrukcję obsługi i
sprawdzam dostępne funkcje; w menu OBRAZ winna być funkcja DIGITAL SCAN; nie
było; włączałem i wyłączałem kilkakrotnie, szukałem pod innymi MENU - nie
było; według instrukcji, jak się okazało, ta funkcja winna być pod MENU
OBRAZ ale w tym modelu nie ma, gdyż jest on rozprowadzany na teren europy
wschodniej a ten z ww. funkcją - tylko dla krajów europy zachodniej oraz
krajów środziemnomorskich; od razu następnego dnia zgłosiłem ten fakt -
uprzednio sprawdziłem na internecie - tam producent pisał odmiennie, tzn. że
ta funkcja jednak jest, ale to była specyfikacja ogólna, niezależnie od
kraju; poszedłem do sklepu i zgłosiłem to; jednocześnie napisałem do
Centrali Philipsa w Polsce i w ciągu 24h sprawa została załatwiona po mojej
myśli; zapowiedziałem odstąpienie od umowy i wystąpienie do sądu na drogę
sądową celem uzyskania odszkodowania za szkody poniesione świadomym
wprowadzeniem mnie w błąd przez sprzedawcę i przez nich, przez Philipsa,
skoro błędy były także na ich stronie WWW; zadzwoniono ze sklepu i
zaproszono nas na wymianę towaru; centrala powiedziała, że mają nam dać inny
model z tą właśnie funkcją za cenę tego sprzedanego; różnica byłą spora gdyż
ten sprzedany mi kosztował po rabacie ok.2650zł a ten inny 3500zł;
ostatecznie zwróciłem im rabat i dostałem TV warte 3500 za cenę ok.2800zł; w
liście zapowiedziałem też że o całej sprawie odpowiednio powiadomie media a
już zapewne sprawa sądowa odciśnie się negatywnym piętnem na renomie
philipsa; podziałało jak wyżej opisałem
podkreślam - działałem jako konsument i bezpośrednio w autoryzowanym sklepie
philipsa nabywałem
pzdr
k
Następne wpisy z tego wątku
- 21.09.07 20:44 Markus Sprungk
- 21.09.07 21:59 Gotfryd Smolik news
- 23.09.07 12:03 Piotr Dembiński
- 23.09.07 12:41 Kuba
- 23.09.07 13:05 Kuba
Najnowsze wątki z tej grupy
- Taka paralela historyczna... Shrek, nie czytaj bo zawału dostaniesz :)
- Taka paralela historyczna... Shrek, nie czytaj bo zawału dostaniesz :)
- "Wyjebongo" 33 i 1/3
- Zastrzelił kolegę
- Sąsiad o aktywistach
- Izrael kontra Hamas
- Korekta faktury Bolt
- Re: Sędzia v. Sędzią prezes SN już zawiadomieniem w prokuraturze
- Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- Policjant użył broni, na skutek czego jego kolega został ranny.
- znów wrocław
- Re: Antysemici z MTK w Hadze wydali nakazy aresztowania [Izrael odrzuca "fałszywe i absurdalne zarzuty"]
- Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- Ideologia Geniuszy-Mocarzy wer. 9927
- Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
Najnowsze wątki
- 2024-11-28 Taka paralela historyczna... Shrek, nie czytaj bo zawału dostaniesz :)
- 2024-11-28 Taka paralela historyczna... Shrek, nie czytaj bo zawału dostaniesz :)
- 2024-11-27 "Wyjebongo" 33 i 1/3
- 2024-11-27 Zastrzelił kolegę
- 2024-11-26 Sąsiad o aktywistach
- 2024-11-26 Izrael kontra Hamas
- 2024-11-26 Korekta faktury Bolt
- 2024-11-25 Re: Sędzia v. Sędzią prezes SN już zawiadomieniem w prokuraturze
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-23 Policjant użył broni, na skutek czego jego kolega został ranny.
- 2024-11-23 znów wrocław
- 2024-11-23 Re: Antysemici z MTK w Hadze wydali nakazy aresztowania [Izrael odrzuca "fałszywe i absurdalne zarzuty"]
- 2024-11-21 Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-22 Ideologia Geniuszy-Mocarzy wer. 9927
- 2024-11-22 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu