    From: "tomek." <x...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakup mieszkania z wyodrebniona wlasnoscia
    Date: Fri, 19 Aug 2005 20:42:44 +0200

    Użytkownik "MałGosia" napisała:
    > Mozesz liczyc na zwolnienie z oplaty ale tylko od wpisu hipoteki, a nie
    > zalozenia ksiegi i wpisu wlasnosci i to nie dlatego, ze to Twoj pierwszy
    > zakup, a dlatego, ze na rynku pierwotnym. Oczywiscie jesli bank w
    > oswiadczeniu, ktore Ci da do przedlozenia w wydziale ksiag wieczystych,
    > napisze, ze kredyt zostal przeznaczony na cele budownictwa mieszkaniowego.
    > Jesli Ci napisza, ze na zakup lokalu na rynku pierwotnym, to sad nie
    > zwolni Cie z oplaty.
    > Za zalozenie ksiegi i wpis wlasnosci zaplacisz ok 500 zl, skoro ma to byc
> [...]

    dzieki za kalkulator. Jednak znow mam sprzeczne dane. Mieszkanie bedzie
    kupowane na zasadzie "ustanowienia odrębnej wlasnosci lokalu". (tak mam w
    umowie ze spoldzielnia). W/w kalkulator policzyl mi tak:

    + Cena nieruchomosci: 136000
    + Podatek od czynności cywilnoprawnych: 2720
    + Taksa notarialna: 1390
    + VAT od taksy notarialnej: 305
    + Opłata sądowa: 1680
    + Wniosek notariusza do Ksiąg Wieczystych i wypisy aktu notarialnego: 350
    = Suma opłat dodatkowych: 6445

    W miedzyczasie trafilem na ciekawy serwis dopladnie przedstawiajacy
    "dodatkowe koszty" w postaci prezentacji [
    http://www.fukrehip.pl/LinkClick.aspx?link=Ca%c5%82k
    owity+koszt+zakupu+Targi+11-12.09.2004.ppt&mid=432 ]
    Jest to kalkulacja z dnia11-12.09.2004 wiec chyba aktualna? Wynika z niej że
    w przypadku zakupu na rynku pierwotnym, (odrebna wlasnosc lokalu) Pobiera
    sie nastepujace oplaty
    - taksa notarialna,
    - pozatek VAT od taksy notarialnej,
    - oplata sadowa od wniosku o zalozenie KW
    - oplata sadowa za wpis wlasnosci nieruchomosci,
    natomiast "podatek od czynnosci cywilnoprawnych - sprzedaz lokalu NIE
    podlega podatkowi"

    Jak to wkoncu jest? tak jak policzyl mi kalkulator czy tak jak w/w
    prezentacji?

    W umiowie ze Spoldzielnia mam jeszcze taki zapis: "...rozliczenie końcowe
    uwzgledniac będzie zmiane wysokosci wkładu budowlanego wynikającą z
    wprowadzenia z dniem 01.05.2004 podatku VAT z tytułu ustanowienia odrębnej
    własnosci lokalu oraz przeniesienia własnosci lokalu i gruntu...."
    Może mi ktos wytlumaczyc co to za zmiana byla i z jaką kwota bede musial sie
    liczyc w tym przypadku ?

    pozdrawiam i z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi
    Tomek O
    Szczecin