    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakup mieszkania na kredyt a dodatkowy właściciel
    Date: Wed, 07 Oct 2009 15:23:05 -0500

    Kuba Stasiak wrote:

    > W?a?nie mówi, ?e udzieli jak we 1/4 miemy razem. Skoro jednak moja narzeczona
    > daje swoje pieni?dze na mieszkanie, to to mieszkanie w odpowiednim procencie
    > powinno byae jej. Bank jednak robi problem ;/

    Bo bank chroni własny tyłek, a nie robi wam dobrze.

    W momencie kiedy ty przestaniesz spłacać kredyt, to bank zostanie
    ewentualnie z tytułem własnośći do powiedzmy 50% mieszkania i może sobie
    tym tylko tyłek podetrzeć, bo ani tego nie sprzeda, ani nikt im czegoś
    takiego nie kupi.

    Jak kredyt będzie na dwoje, to będzie mógł ugryźć dwójkę i w efekcie
    dostanie 100% mieszkania.

    Banku nie obchodzą wasze wewntęrzne podziały. Albo kredyt solidarny na
    dwóch na 100% mieszkania albo nic.

    Ewenutalnie weź kredyt na siebie tylko zabezpieczenie musi być na czymś
    innym czego właścicielem jesteś w 100%
    Albo kredyt na spółkę z rodzicami, gdzie zabezpieczeniem będzie ich
    mieszkanie, a nie wasze.

    Sorry, kapitalizm mamy.