  • Data: 2009-10-08 00:12:06
    Temat: Re: Zakup mieszkania na kredyt a dodatkowy właściciel
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Kuba Stasiak wrote:

    > A może zrobić tak, że kredyt tylko na mnie

    czyli sam kupujesz mieszkanie za kredyt.

    chcesz wziąć 100% kredytu czy 100% minus to co ma dziewczyna?

    Nie wpadnij w pułapkę wersji drugiej, bo jak ci dziewczyna przed ślubem
    dołoży się do mieszkania to jest to darowizna i US tylko na to czeka.

    a gdy narzeczona będzie już moją
    > żoną to wtedy mieszkanie będzie też jej nawet gdybym ja umarł. Dobrze mysle?

    generalnie tak, z tym, że majątek nabyty przed ślubem jest majątkiem
    oddzielnym, wiec 100% mieszkania będzie masą spadkową. Jak będą dzieci
    to mieszkanie pójdzie do podziału między nią i dzieci, więc nie do końca
    jest tak, że z automatu ona będzie miała 100% mieszkania.
    Może testament od razu?
    Po ślubie możesz jej darować np 50% i wtedy będzie tak jakby kupione po
    slubie

    > No chyba, że nie zdąrzymy wziąć ślubu a mi coś by się stało to wtedytraci
    > mieszkanie.

    j.w. napisz testament. Kto ci broni w tetsamencie zapisać mieszkanie
    osobie trzeciej czyli dziewczynie.

    Ale jest w nim zameldowana więc gdyby płaciła za mnie kredyt to
    > wtedy banku chyba nie interesuje kto płaci. Co o tym sądzicie?

    Dlugi i kredyty dziedziczy się tak samo jak i dobra na plus.
    Wtedy w spadku będzie mieszkanie i kredyt.
    I oba ktoś odziedziczy. Dostanie kawałek mieszkania i kawałek kredytu do
    spłaty. Jak bedziecie przed ślubem i bez testamentu to kredyt i
    mieszkanie odziedziczy rodzeństwo i rodzice, wiec jak po cichu będzie
    płacić to spłaci za kogoś, ale właścicielm mieszkania nigdy nie będzie.

    generalnie weźcie kredyt na dwoje na brakującą wam sumę.

    A najlepiej by było jakbyście od razu postanowili, że nie będziecie
    mieli własności wspólnej czyli ustanowili rozdzielność majątkową.
    Wtedy nie ma darcia kotów przy rozwodzie bo jest jasne co jest czyje.