eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZakup mieszkania bez umowy przedwstępnej, wyprowadzka później... › Re: Zakup mieszkania bez umowy przedwstępnej, wyprowadzka później...
    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakup mieszkania bez umowy przedwstępnej, wyprowadzka później...
    Date: Wed, 06 Jul 2005 18:03:00 -0500

    Pawel wrote:
    > Witajcie.
    > Chcę zakupić mieszkanie spółdzielcze własnościowe. Omówiłem już
    > wszystkie sprawy związane z kosztami, natomiast nurtuje mnie jeden
    > szczegół. Sprzedający chce dokonać sprzedaży bez umowy przedwstępnej, od
    > razu aktem notarialnym, lecz wyprowadzić się później.

    Można od razu. Umowa przedstępna nie jest od niczego potrzebna.
    Zwykle spisuje się ją po to aby zapewnić sobie jakieś tam
    zabezpeiczenie, że do sprzedaży dojdzie.
    W umowie notarialnej możecie zawrzeć warunki na jakich dochodzi do
    sprzedaży i kiedy wpłacasz pieniądze

    > Powiedziała mi ta
    > osoba, że ma z mężem rozdzielność majątkową i dla nich lepiej jest
    > załatwić to formalnie od razu jako sprzedaż.

    Nie widzę związku. Może im wygodniej, bo nie będą musieli drugi raz
    przyjeżdżać i to razem jak wyjeżdżają gdzieś daleko. To jedyny powód.

    Skoro mają rozdzielność to kto jest formalnie właścicielem mieszkania.
    Oboje po 50%? . Widziałeś jakieś dokumenty na ten temat.

    > Wyprowadzić chcą się
    > później co ma być zaznaczone w akcie notarialnym. Zaznaczone ma być
    > również to, że pieniądze przekazuję po połowie każdej osobie. W związku
    > z powyższym chciałem zapytać jakie widzicie zagrożenia, wady w takim
    > rozwiązaniu zakupu?

    To, że jak im przekażesz pieniądze to któraś strona nie zechce się
    wyprowadzić.
    Jedna się wyprowadzi, a druga nie.
    Z umowy wycofać sie już nie będziesz mógł, bo jedna swojego dopełniła,
    czyli 50% ci sprzedała, a drugą stronę będziesz wyrzucał sądownie przez
    parę lat dopóki nie dostaniesz nakazu eksmisji i nie znajdziesz jej
    lokalu zastępczego, bo eksmisji na bruk nie ma.

    Albo zrób zastrzeżenie, że obu stronom płacisz dopiero wówczas jak obie
    się wyprowadzą... ( to cię i tak nie zabezpiecza bo sądzę, że jak ta
    jedna pójdzie do sądu, że chce pieniądze to wygra i będziesz jej musiał
    zapłacić)
    ,
    albo teraz podpiszcie umowę przedwstepną, a umowę notarialną dopiero po
    całkowitej ich wyprowadzce (obojga oczywiście).

    Oczywiście to jest plan "czarno widzę".